Widzisz wypowiedzi wyszukane dla słów: Umiejscowienie numeru VIN





Temat: Jeep Cherokee 2002 z nr.VIN na podszybiu
Własnie przy badaniu sprawdziłem tylko numer za szybą i na tabliczce i dlatego teraz mam kłopoty,sprawa w toku,po 2 latach zarzucają mi poświadczenie nieprawdy,dlatego że nie sprawdziłem numeru właśnie na progu.Amoże ktoś mi podrzuci jakiegoś linka z info na temat umiejscowienia numeru VIN w JEEP i nie tylko



Temat: numery VIN i silnika
pewnie nie powiem nic nowego ale ale czy kiedys Panie Norbercie Pan myślał zeby utworzyć zbiór danych odnośnie umiejscowienia nr. VIN i silnika .Tylko diagności są w stanie tak naprawdę na bieżąco informować gdzie te numery są bo nowe modele co raz trafiają na stacje.TVIS jest niezły , chociaż brakuje tam uaktualnień a tak , żeby była jakaś baza i każdy mógł by tam dodawać informacje o umiejscowieniu to po paru miesiącach byłby to najlepszy zbiór danych onowych modelach (i nie tylko).Do dziś nie ma dobrych książek a prblemów narasta , ale co tam byle do przodu , pozdrówka....





Temat: Motorowery, skutery

mało precyzyjnie w tym DIP jest określone miejsce zamontowania tabliczki znamionowej i umiejscowienie nr. VIN.

Hehe... no to to sobie weźmie juz z natury



Temat: wkładki Infoekspert
Poszukuję archiwalnych wkładek technicznych (opisy pojazdów) wydawnictwa Infoekspert oraz informacji technicznych na temat umiejscowienia numerów VIN i tabliczek w pojazdach ciężarowych.
goral1968@zipnet.com.pl
Pozdrawiam



Temat: Mitsubishi L200
mam prośbę o wskazanie przez Kolegów umiejscowienia numeru VIN i tabliczki w Mitsubishi L200

Z góry dziękuję



Temat: IVECO 170E18
Poszukuję umiejscowienia numeru VIN oraz tabliczki znamionowej w IVECO 170E18 .Ponadto danych technicznych tego pojazdu-to platforma do przewozu pojazdów.
Dzięki za pomoc.



Temat: Motorowery, skutery
Moim zdaniem mało precyzyjnie w tym DIP jest określone miejsce zamontowania tabliczki znamionowej i umiejscowienie nr. VIN.



Temat: Nissan Qashqai
Proszę o pomoc w ustaleniu umiejscowienia numeru VIN i tabliczki znamionowej w pojeździe marki Nissan Qasqai.
Dziękuję



Temat: Wymiana rozrządu

Nr silnika masz nawet w karcie pojazdu (tam gdzie podbija sie przegląd samochodu) oraz na tabliczce pod maską, ale nie wiem gdzie jest umiejscowiona.

Od kiedy to w karcie pojazdu podbija się przegląd? Chodzi chyba o dowód rejestracyjny, ale tak czy owak ani tu ani tam numeru silnika nie ma.
A może jest to 6 ostatnich cyfr numeru VIN? Jak myślicie?




Temat: Bardzo ciekawy program serwisowy
http://212.187.114.126:70...P&MAKE=R&SBMK=R wystarczy wpisac numer vin i wszystko wiemy o naszej niuni no i mozna znalezc nazwe i umiejscowienie kazdej czesci swietna sprawa



Temat: Bardzo ciekawy program serwisowy

http://212.187.114.126:7080/navi?GUI_LANG=3&LANGUAGE=6&COUNTRY=099&WINDOW_ID=1&KEY=HOME&EPER_CAT=SP&MAKE=R&SBMK=R wystarczy wpisac numer vin i wszystko wiemy o naszej niuni no i mozna znalezc nazwe i umiejscowienie kazdej czesci swietna sprawa

to jest stara wersja
Tu jest z lutego 2009: http://82.147.141.68:7080...&DRIVE=S&RMODE=



Temat: Gdzie kupować części
Ok. Podaj mi nr vin, rok prod., poj. silnika, rodzaj skrzyni i gdzie jest mniej więcej umiejscowiony ten zawór. Wyśle ci rysunki i powiesz czy to to



Temat: Volvo FL 10
W jakim miejscu umiejscowiona jest tabliczka znamionowa oraz numer VIN w VOLVO FL 10.
Może ktoś posiada w formacie pdf identyfikację ciężarówek. Pozdrawiam



Temat: [Grandis] Akcja serwisowa - blokada oparcia 3 rzedu siedzen

Opel Corsa i Mitsubishi Grandis nie są bezpieczne
las, PAP2007-02-19, ostatnia aktualizacja 2007-02-19 12:57
Właściciele Opla Corsy oraz Mitsubishi Grandis mogą mieć kłopoty - przedstawiciele koncernów poinformowali Prezesa UOKiK o wadach pojazdów zagrażających użytkownikom.
General Motors Poland powiadomił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że niektóre modele samochodów Opel Corsa D mogą stwarzać zagrożenia dla ich użytkowników. Problem związany jest z niewłaściwym umiejscowieniem tulei metalowo-gumowej (element wahacza), co może doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem. Wada dotyczy pojazdów wyprodukowanych w 2007 roku w Hiszpanii (o numerach VIN 74000001-74186810) oraz Niemczech (o numerach VIN 76000001-760688172). Na polski rynek trafiło 2345 takich samochodów.

W przypadku Mitsubishi polski przedstawiciel koncernu (MMC Car Poland) poinformował Prezesa UOKiK, że posiadacze siedmiomiejscowej wersji samochodu Mitsubishi Grandis zostali powiadomieni o konieczności skontaktowania się z autoryzowaną stacją obsługi w celu sprawdzenia mechanizmu blokującego oparcie siedzenia. Zgodnie z informacją przekazaną przez spółkę, wadliwe funkcjonowanie blokady, w przypadku silnego uderzenia w tył samochodu, może doprowadzić do złożenia się drugiego rzędu siedzeń. W Polsce dotyczy to 36 pojazdów, wyprodukowanych w 2006 roku w Japonii.

Obie spółki zobowiązały się do przeprowadzenia bezpłatnej akcji serwisowej wadliwych modeli, w ramach której wykonane zostaną wszystkie niezbędne naprawy. Konsumenci, o konieczności sprawdzenia samochodu w autoryzowanym serwisie, zostaną powiadomieni listownie.

Na podstawie ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów zarówno producent jak i dystrybutor zobowiązany jest powiadomić UOKiK w każdym przypadku, gdy uzyska informację, że wprowadzony na rynek produkt nie jest bezpieczny.


Mysle, ze jest pewna bardzo drobna roznica pomiedzy wadami w zawieszeniu a w konstrukcji tylnego rzedu siedzen ktory raczej jest malo uzywany.
Sam tytul tez jest panikarski.

Natomiast co do jednego sie zgadzam z autorem tekstu - Mitsubishi wypuscilo samochod z wadliwie wykonana/zaprojektowana blokada oparcia.
Bywa.
Znaczy zdaza sie nawet Miskom. Ehhhh..... Juz nie robia samochodow jak kiedys....



Temat: Fiat Ducato 2.8 jtd półintegral 2005 rok
Marka SUNROLLER typ ZEHF PHOENIX

Opis pojazdu
Silnik Fiat 2,8 jtd.,
Podwozie Fiat L- 35 – alko , wymiary (L ,B, H ; 6,56/2,3/2,65 )
Zarejestrowany na 4 osoby DMC 3400 Kg Fotele w kabinie obrotowe
Klimatyzacja silnikowa podczas jazdy Elektrycznie opuszczane szyby drzwi kabiny .
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne.
Autoalarm + gps ,radio SONY z pilotem .
Instalacja antenowa CB wraz anteną CB Część hotelowa 4 miejsca do spania, stół rozsuwany i opuszczany,
Wygodnie umiejscowione pojemniki i szafki.
Duży bagażnik- z dostępem swobodnym z boku i wewnątrz pojazdu,
Wszystkie okna z roletami i moskitierami ,duże okno dachowe z roletą i moskitierą .
Komfortowe łóżko tylne z materacem wysokiej jakości.
Łazienka z umywalką WC obrotowym i oddzielnym prysznicem.
Akumulator dodatkowy dla części mieszkalnej (głębokiego rozładowania 100Ah) ładowany również podczas jazdy.
Zbiorniki na wodę (110 l. czystą i 95 l. brudna) , pompa ciśnieniowa wody użytkowej.
Ogrzewanie gazowe Truma C 4002 z bojlerem 12l ciepłej wody użytkowej.
Duża lodówka z oddzielnym zamrażalnikiem (150 l. zasilana gaz, 12V, 230V automatyczny wybór zasilania) .
Kuchenka gazowa 3 palnikowa.
Klimatyzacja postojowa części mieszkalnej Truma Shafir 2400.
Elektroniczny panel kontroli urządzeń części mieszkalnej.
Okap kuchenny z wyciągiem i dodatkowym oświetleniem
Markiza zewnętrzna , oświetlenie zewnętrzne, bagażnik na 2 rowery
Produkcja 2006 r. według numeru VIN. Pierwsza rejestracja 30sierpień 2006,
Gwarancja na pojazd do sierpnia 2008, przebieg 14 900 km
Oferowana cena pojazdu 129000 zł !!!
Pojazd zakupiono w Polsce u dealera.
Samochód bezwypadkowy - zadbany
Pojazd wystawiony do sprzedaży we Wrocławiu
Kontakt +48 601706892 lub mail jansaw@onet.pl
Osobiście polecam tego campera jest sprawdzony użytkowany przez jedna osobo załogę przyzwoicie dotrymowany. Do końca marca jest jeszcze zainstalowana antena satelitarna OYSTER potem demontuję do nowego campera.Bez anteny cena 125000.00 zł
Marek



Temat: Solbus SM12
Solbus SM12

Powstała w 2001 roku Fabryka Autobusów Solbus z Solca Kujawskiego, od początków działalności trudniąca się produkcją autobusów międzymiastowych, w 2008 roku postanowiła wejść na rynek autobusów miejskich. Wpływ na tę decyzję miała zapewne upadłość fabryki w Jelczu. W czerwcu 2008 roku zaprezentowano model Solbus SM12, przeznaczony do eksploatacji w transporcie miejskim. Autobus pokazano następnie we wrześniu na wystawie IAA w Hannowerze oraz w październiku na targach Transexpo w Kielcach. Pierwszym miastem, gdzie testowano solbusa, były Kielce. Pod koniec listopada solbus pojawił się na testy u jednego ze stołecznych ajentów - w firmie Mobilis.

Autobus ten jest 12-metrową, w pełni niskopodłogową konstrukcją. Stylistykę nadwozia opracowała specjalistyczna firma zewnętrzna, ogólny efekt sprawia dobre wrażenie. Dominującymi elementami ściany przedniej są finezyjne przetłoczenia, w których umieszczono soczewkowe reflektory. Autobus posiada okna boczne o dużej powierzchni, a dolna linia okien blisko tylnych drzwi nie podwyższa się, co czyni solbusa bardziej przeszklonym w stosunku do innych autobusów miejskich. Drzwi rozmieszczono symetryczne w układzie 2-2-2. Silnik umiejscowiono w lewym tylnym narożniku w zabudowie wieżowej. Autobus napędza jednostka Cummins lub Iveco, współpracująca z automatyczną skrzynią biegów ZF lub Voith. Napęd przenoszony jest na tylny most portalowy. Cechą odróżniającą solbusa od konkurencji jest niska masa własna, w zakresie 9400-9900 kg, wobec masy innych autobusów miejskich rzędu 10500-11000 kg. Uzyskano ją dzięki zastosowaniu ceowników tam, gdzie było to możliwe oraz otworów w elementach nie przenoszących dużych obciążeń. Jak to rozwiązanie odbije się na trwałości autobusu - tego nie wiadomo. Szkielet nadwozia wykonano ze stali nierdzewnej gatunku 1.4003. Ze stali nierdzewnej wykonano również dolne poszycia boczne. Jako materiał konstrukcyjny ściany przedniej i tylnej oraz dachu wykorzystano tworzywo sztuczne PWS. Wnętrze autobusu prezentuje się dosyć przestronnie. Po lewej stronie od środkowych drzwi znalazły się liczne siedzenia dostępne bezpośrednio z niskiej podłogi. Zbiornik paliwa umieszczony został w podeście w rejonie prawego przedniego nadkola. Zamontowano siedzenia pasażerskie firmy Ster oraz żółte poręcze. Solbus posiada wyposażenie takie jak: elektroniczna sieć CAN-BUS, służąca do diagnostyki i sterowania; ogrzewanie wodne, grzejniki konwektorowe, jedną nagrzewnicę i dodatkowe urządzenie grzewcze do rozruchu zimowego; przesuwne partie okien bocznych, dwie pokrywy dachowe i 3 wyciągi dachowe; fotel kierowcy na poduszce pneumatycznej z wielostopniową regulacją. Dla podsumowania dodać można jeszcze, iż deklarowana przez producenta we wrześniu 2008 cena netto autobusu wynosi 640 tys. zł. Autobus może więc być 15% tańszy od konkurencji i jednocześnie bardziej ekonomiczny, gdyż dzięki niskiej masie własnej spalanie stanie się mniejsze. Założenia te oczywiście zweryfikuje praktyka.

Solbus testowany był na liniach podmiejskich Mobilisu, miał też krótkie epizody na liniach 713 i 394. Później trafił do gdańskiego oddziału spółki-córki Mobilisu - Warbusu, gdzie rozpoczął od końca grudnia 2008 obsługę linii. Warbus postanowił zakupić w sumie 10 solbusów. Stąd też jeśli Mobilis wygra kolejny przetarg na obsługę linii ZTM, to możliwe, że zakupi właśne solbusy.



nr tab. A198
nr rej. C4 6059
rok prod. 2008
nr VIN SW9SM12M28SBA1001
zaj. Egged Mobilis Ursus
początek ekspl. 11.2008
koniec ekspl. 12.2008
linie 394, 713

DANE TECHNICZNE
długość [mm] 12000
szerokość [mm] 2550
wysokość [mm] 2900
rozstaw osi [mm] 5950
masa [t] ok.9,5
ilość miejsc ok.109
miejsc siedzących ok.33
ilość drzwi 3
wys. podłogi [mm] I/II/ost. 320/320/320
silnik typ CUMMINS ISBe5 250B
poj. [dm3] 6,7
moc kW/KM 184/250




Temat: Rejstracja samochodu z angli i irlandi
Wtrącę swoje pięć groszy.

Po Anglii i po Irlandii jeżdżą samochody z kierownicą umiejscowioną w obu przypadkach......i bez problemu można zarejestrować pojazd, który posiada kierownicę po przeciwnej stronie, niżeli wymagałby tego kierunek ruchu ulicznego.

W Polsce prawnie takiej możliwości nie ma.....i nie tylko w Polsce zresztą, zatem nie jesteśmy jakimś restrykcyjnym wyjątkiem.
Do zarejestrowania auta potrzebny jest dowód rejestracyjny pojazdu z kraju, z którego zostało sprowadzone. Nie udowodnimy w żaden sposób, formalnie, że auto które chcemy zarejestrować, a które zostało sprowadzone z krajów na wyspach, posiadało kierownicę po lewej stronie a nie po prawej. Gdy będziemy próbowali nawet oszukać urzędników wmawiając im, że kierka oryginalnie była po lewej stronie, to nie ma co marzyć, że na słowo nam uwierzą......musi być dowód na to, a dowodem jest numer VIN karoserii.
Na temat pewnego modelu można uzyskać informacje dzwoniąc chociażby do serwisu autoryzowanego i podając numer karoserii danego auta. Skoro informacji tych może uzyskać każdy z Nas, to dlaczego i urzędas nie mógłby się ich domagać, tym bardziej, że będzie on potrzebował potwierdzenia na piśmie, celem zarchiwizowania historii rejestracji.

Posiadając dowód rejestracyjny auta pochodzącego z kraju, w którym każdy wie, że odbywa się przeciwny ruch uliczny od Naszego krajowego, już można wnioskować domyślnie, że kiera jest nie po tej stronie w rejestrownym aucie niżeli przewiduje Nasze prawo drogowe.

Nim wyleciałem z Polski dużo mówiło się o utworzeniu specjalnej komórki przy urzędzie komunikacyjnym, która to miałaby się zajmować weryfikacją zarejestrownych aut, sprowadzonych po 2005 roku, pod kątem wyszukiwania pojazdów dopuszczonych do ruchu, lecz które pierwotnie zostały wyprodukowane na rynek w krajach o przeciwnym do Naszego kierunku ruchu drogowego.
Czy taka komórka ostatecznie powstała......tego nie wiem, ale jeśli nie, to powstanie. Najgorsze jest to, że wszystkim takim egzemplarzom miało być odbierane uprawnienie do ruchu.

Na części sprowadzać można, ale w rządzie idiotów niestety nie brakuje i każdy z nich dobrze zdaje sobie sprawę z faktu prawdziwej rzeczywistości.

Przekładka kilku elementów, podczas zamiany położenia kierownicy z prawej strony na lewą to czysta kosmetyka. Poważniejszy problem pojawia z przeróbką samej karoserii pod montaż i głównie korpusu kolumny kierowniczej. Zapewniam, że żaden blacharz nie kieruje się podczas wspawywania właściwych, o ile jest w posiadaniu odpowiednich wsporników i mocowań, trafnymi punktami i ułożenianiem......Heniek klepnie tu, uderzy tam i będzie git. Tymczasem auto takie, nie zagwarantuje takiego bezpieczeństwa na drodze z jakim kierował się jego producent w fazie produkcji.
Próbujemy oczywiście zaoszczędzić i szukamy minimalizowanie kosztów, kosztem własnego bezpieczeństwa.

Co do polskich stacji diagnostycznych się nie wypowiem.....każdy zna realia a przykra prawda to taka, że równie dobrze mogłoby ich nie być.



Temat: Regulamin drifting cup 2008 PFD - bezpieczeństwo, samochód
§5 Zgłoszenia

5.1 Do udziału w zawodach Drifting Cup 2008 by PFD będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią i podpiszą zgłoszenie do zawodów, dokonają wpłaty wpisowego w wysokości ustalonej przez PFD, oraz:
a) posiadają ważne prawo jazdy kategorii B
b) posiadają ważną Licencję PFD.
5.2 Licencja PFD.
5.2.1 Licencję PFD automatycznie otrzymują zawodnicy, którzy w sezonie 2007 w klasyfikacji generalnej Toyo Drifitng Cup zajęli miejsce punktowane. Posiadacz tej licencji ma prawo do udziału w każdej eliminacji Drifting Cup 2008 by PFD bez konieczności uczestnictwa w treningu kwalifikacyjnym. Licencja PFD ważna jest przez cały sezon.
5.2.2 Licencję PFD zdobyć można przed każdą rundą zawodów podczas treningów kwalifikacyjnych. O przyznaniu licencji decyduje Zespół Sędziów.
5.2.3 W przypadku rażącego naruszenia regulaminu zawodów, niesportowego zachowania oraz w innych uzasadnionych przypadkach, Władze PFD mogą zdecydować o cofnięciu licencji.
5.3 Poprzez fakt uczestnictwa w zawodach, kierowca potwierdza znajomość i podporządkowanie się Regulaminowi, rezygnując z dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od organizatora na drodze sądowej.

§6 Warunki techniczne i bezpieczeństwa.

6.1 Przepisy ogólne:
6.1.1 Pojazdy uczestniczące.
a) samochody osobowe dopuszczone do ruchu, posiadające ważny dowód rejestracyjny oraz ubezpieczenie OC.
b) pojazdy nie zarejestrowane mogą uczestniczyć w zawodach pod warunkiem zgłoszenia pisemnego wniosku do Zespołu Sędziów.
c) dozwolony jest wyłącznie napęd tylny (RWD)

6.2 Nadwozie.
6.2.1 Nadwozie musi być seryjne. Numer VIN musi pozostać w oryginalnym miejscu i być możliwy do odczytania.
6.2.2 Wszelkie modyfikacje nadwozia winny spełniać wymogi dopuszczenia do ruchu drogowego.
6.2.3 Samochody z nadwoziem otwartym muszą w czasie zawodów mieć zamknięty dach (zalecane jest stosowanie tzw. hard top’ów).
6.2.4 Wygląd pojazdu musi pozostać zbliżony do wyglądu fabrycznego.

6.3 Zasady modyfikowania pojazdów.
6.3.1 Poziom głośności wydechu nie może przekraczać 97 dB przy 5000 obr/min.
6.3.2 Samochód musi posiadać układ wydechowy zakończony tłumikiem.
6.3.3 Rozmiar opon nie musi odpowiadać rozmiarowi opon fabrycznych. Dopuszcza się stosowanie opon bieżnikowanych oraz typu slick.
6.3.4 Dopuszcza się przyciemnianie szyb, zgodne z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego.
6.3.5 Światła przednie, tylne, stopu oraz awaryjne muszą być sprawne i poprawnie ustawione.
6.3.6 Samochód musi posiadać kubełkowy fotel kierowcy oraz dowolnego typu fotel pasażera.
6.3.7 Wszelkiego rodzaju wycieki płynów są niedopuszczalne.

6.4 Przepisy bezpieczeństwa.
6.4.1 Auto musi posiadać sprawną gaśnicę zamocowaną na stałe.
6.4.2 Akumulator musi być zamocowany na stałe, klamra „plusowa” osłonięta.
6.4.3 Pojazd musi posiadać centralny wyłącznik prądu, zamontowany w sposób dowolny (zalecany jest montaż według załącznika „J” (regulaminu technicznego FIA).
6.4.4 Drzwi.
a) szyby w przednich drzwiach muszą opuszczać się i podnosić, jak w samochodzie seryjnym
b) podczas zawodów, zarówno okno kierowcy, jak i pasażera muszą pozostać zamknięte
c) jeśli seryjne drzwi zostały zmienione, wówczas należy zamontować klatkę bezpieczeństwa z „krzyżem” między słupkami bocznymi A i B
6.4.5 Klatka bezpieczeństwa.
Zalecane jest stosowanie klatki bezpieczeństwa. Klatka bezpieczeństwa musi być zbudowana według załącznika „J”.
6.4.6 Hak holowniczy.
a) samochód musi posiadać hak holowniczy z przodu i z tyłu. Musi być on umiejscowiony w sposób widoczny i łatwo dostępny.
b) stały hak holowniczy jest dozwolony i musi być pomalowany na kolor żółty, pomarańczowy lub czerwony.
6.4.7 Pas bezpieczeństwa.
W czasie zawodów kierowcy muszą używać szelkowych pasów bezpieczeństwa 3- lub więcej punktowych z homologacją dopuszczenia do ruchu. Szerokość pasów po stronie kierowcy musi wynosić minimum 2 cale.
6.4.8 Części ruchome.
a) Zastosowanie niefabrycznej maski lub klapy bagażnika wymaga użycia zapinek bezpieczeństwa.
Zespół Sędziów może zażądać zdemontowania zewnętrznych elementów niefabrycznych, jeśli uzna, że mogą stworzyć zagrożenie.
b) wszelkie krawędzie niefabrycznych elementów, np. spoilerów, muszą być zaokrąglone. Elementy niefabryczne nie mogą wystawać poza obrys samochodu.
6.4.9 Inne.
a) kierowcy biorący udział w zawodach muszą posiadać jednoczęściowe kombinezony sportowe.
b) zawodnicy muszą posiadać kaski z homologacją dopuszczenia do ruchu (E), które muszą być zapięte, dopóki samochód znajduje się na torze
c) w samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy
6.4.10 Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do odmówienia korzystania z toru każdemu pojazdowi, który nie spełnia wymogów bezpieczeństwa.

tekst zapozyczony ze strony www.pfd.org