Widzisz wypowiedzi wyszukane dla słów: Umowa kupno-sprzedaz motor





Temat: rejestracja motoru

Heja,

zamierzam zakupic motocykl w niedalekiej przyszlosci ale jeszcze nie posiadam prawa jazdy kat. A.

Jak sprawa wyglada, moge kupic teraz motor i go przerejestrowac na siebie pomimo braku prawka A?

I jak ma sie sprawa OC, bez prawka A chyba nie wykupie ale tez nie ma sensu zebym to robil wiec pytanie czy OC musze wykupic obowiazkowo po przerejestrowaniu?

I jeszcze jedno, czy po zakupie motora musze go od razu przerejstrowac skoro i tak mam umowe sprzedazy i nie zamierzam nim jezdzic poki nie dostane prawa jazdy A?

muczos graczias za podpowiedzi :)

pozdrawiam fanow 4 i 2 kolek :twisted:, i niech nam V zawsze bulgocze


zarejestrowac i ubezpieczyc mozesz - prawko jest wymaganie przez niektorych ubezpieczycieli do okreslenia czy masz dluzej niz np rok (daja czasami jakies tam zwyzki jak krocej)

po kupnie pojazdu masz chyba 30 dni na przerejestrowanie - wtedy tez albo automatycznie kontynuujesz polise OC poprzedniego wlasciciela albo wypowiadasz ja ( w ciagu 30 dni od podpisania umowy kupna) jesli chcesz np zmienic firme ubezp. i zawierasz nowa polise.

moze miec miejsce sytuacja ze np kupujesz pojazd od znajomego z zaplaconym OC , masz umowe i go nie przerejestrujesz, w sumie na jedno wychodzi bo na kogos to OC oplacone byc musi w naszym pieknym kraju...wiec juz lepiej chyba na siebie od razu i miec spokoj, w razie jakby znajomemu sie cos odwidzialo albo zglosil sprzedaz w urzedzie komunikacji :wink:

zreszta OC na motory jest jakies smiesznie niskie wiec nawet nie ma co sie zastanawiac moim zdaniem 8)

dokladnie jak z samochodami



Temat: Formalności
z umową kupna-sprzedaży idziesz do wydziału komunikacji żeby wyrejestrować maszyne masz na to 30 dni, a co do zwrotu pieniążków z ubezpieczalni to musisz mieć pieczątke na umowie z wydziału komunikacji ze moto zostało wyrejestrowane,,,






Temat: Moto z zagranicy, jakie oplaty?
Przymierzam sie do sciagniecia moto z DE; orientuje sie ktos jak wyglada sprawa oplat? sa takie same jak w przypadku samochodow, czy insze?pytanie numer 2: poszukuje dwujezycznej wersji umowy kupna sprzedazy (PL-DE) widzial kto takowa na sieci?

pozdrawiam
Artur



Temat: Od strony prawnej... :)
To temu ziomkowi, któremu sprzedam motor, muszę dać moją umowę kupna sprzedaż z gościem od którego ja kupiłem???
A co gorsza z tego co piszecie to motor nie może stać u mnie dłużej jak miesiąc



Temat: pomóżcie koledzy-rejestracja;)
Nie trzeba wogóle miec OC Zeby zarejstrować moto ani zeby odebrać twardy dowód rejestracyjny. A tak dla wiadomości powiem ze OC można sobie oplacic nawet jak moto nie stoi jeszcze na ciebie wystarczy ze masz umowe kupna sprzedazy i stary dowód.



Temat: W skarbówce
Czy ktoś z Was słyszał o podatku PCC1? Podobno wynosi ok. 2% od kwoty zakupu na umowe cywilno-prawną. Czy kupując motocykl na umowę kupna-sprzedazy nalezy ten podatek zaplacic?
Do dzis myslalem, ze wystarczy zaplacic ten PIT-25 (160 pln, moto sprowadzone) i juz.




Temat: Umowa
Romek_s51 nie rozwalaj xD

Umowę kupna/sprzedaży pojazdu ?? (motoru, samochodu) ??

Poprawilem wulgaryzm. // Antonio



Temat: Zakup motoru - dokumenty i formalności, anglik i światła
a jak masz moto na fakturę a nie umowę kupna-sprzedaży to nie płacisz od tego nic :D srehehe coś o tym wiemy co punkt :]



Temat: Umowa poniżej 1000zł i urząd skarbowy
witam , mam pytanie , jeżeli jest na umowie kupna sprzedaży poniżej 1000zł wpisane , to trzeba z tym iść do urzędu skarbowego ? bo wiem że wiele osób nie chodzi i jakoś rejestrują motorki ... Jak to jest ? i czy muszę motor przerejestrowywać na siebie jeżeli mam ważne OC ?



Temat: Rejestracja
No paszport mam. A papier musze zdobyc bo kupilem moto z dowodem ale nie mam umowy kupna-sprzedazy a gosc nie chce mi podac swoich danych poki mu nie dam tego papierka



Temat: Ustawienie lampy w Angliku ?
Lampa wyregulowana przeglą przeszedł moto zarejestrowany:D Dokumenty jakie są potrzebne do rejestracji to angielski dowód rejetracyjny + jego tłumaczenie + umowa kupna sprzedaży + Vat 25 + przegląd techniczny no i opłacić sobie musisz Oc i można śmigac. Wsio



Temat: zgubione dokumenty !!
witam! mam nie lada problem! kupiłem MZ i juz po tygodniu gdzies posiałem papiery zonk! nie ma dokumentów! mam tylko umowe kupna sprzedazy i 2 poprzednie z innymi włascicielami tego moto?
czy da sie jakos wyrobic nowe papiery?
prosze o odp.!!!



Temat: Witam wszystkich którzy kochają MZetki
Chciał bym sie zapytać czy da się zarejestrować moto jeżeli się kupilo bedz papierów, tylko umowa kupna i sprzedaży



Temat: Moje pierwsze enduro/cross
Generalnie jesli to nie bedzie nowe moto, to musisz miec poprzedni dowod rejestracyjny i umowe kupna-sprzedazy albo fakture. Bez tego nie zarejestrujesz i tyle :) To tak jak z samochodem. Nie masz papierow - nie rejestrujesz.



Temat: Brak Papierów
No to kijowo jak twój tata nie ma ani umowy kupna/sprzedaży ani papierku ze twój wujek przepisał w spadku ten motor twojemu tacie lub tobie to ciężko będzie.




Temat: Zarejestrowanie Sprowadzonej Sendy .
Witam , mam pytanie.
Czy można zarejestrować Sendę mając zaświadczenie z policji że dokumenty zostały zagubione , umową kupna-sprzedaży .
Dodam że Moto jest z Belgii.
Pomóżcie mi . :)



Temat: 1
aby moto zarejestrować potrzeba dowodzik rej. i umowe kupna/sprzedaży lub zarejestrować na SAM... a z tym silnikiem to poszłoby zrobić



Temat: Rejestracja WSK 125, bez papierów.
mundy, mój motór nie byl wyrejestrowany. Papiery zostały sprzedane komuś innemu. Mam tylko motocykl i umowę kupno/sprzedaż



Temat: Co grozi jak sie nie zarejestruje motroweru po uplywie 30dni
ok dzieki
nie wiedzialem ze trzeba placic za zawarcie umowy cywilno prawnej kupna-sprzedaży
eh

dzieki jeszcze raz

(jutro lece najpierw przerejestrowac moto na siebie pozniej do pzu sa zeby zmienili dane na polisie a pozniej do skarbowki ten smieszny podatek zaplacic)

zle napisalem najpierw trzeba isc zaplacic podatek i musza mi pieczatke walnac na umowie kunpa i sprzedazy a pozniej dopiero przerejestrowanie i zmiana danych na ubezpieczeniu

he he zeby sie nikt nie walnał tak jak wczesniej napisalem



Temat: Kupić dawce czy sam silnik?
Witam,
jak w temacie, co się bardziej opłaca?
I przede wszystkim jak to wygląda od strony prawnej, tzn. jak kupię dawce, to w jakim terminie muszę go sprzedać? coś słyszałem o 30 dniach... żeby nie ponosić zbędnych kosztów.
Czy przy takiej operacji są jakieś skomplikowane procedury czy po prostu trzymam umowę "kupna-sprzedaży" na "w razie czego"?

Planuje kupić dawce z c16nz/se, bez znaczenia. Albo sam motor z osprzetem, niedrogo oczywiście. Wszelkie sugestie, porady mile widziane [co taniej, korzystniej, na co uważać od strony prawnej].

Pozdrawiam



Temat: Komu spółdzielcze lokatorskie w centrum miasta?
Rozpoczęła się budowa bloku mieszkalnego “Résidence Le Charles VI” w luksemburskiej dzielnicy Gare. Budowa tej „rezydencji” jest finansowana przez władze miejskie wspólnie z Société nationale des habitations a bon marché (SNHBM – rodzaj luksemburskiego TBS).

To właśnie miasto będzie właścicielem gruntu pod budowę, który zostanie oddany nabywcom mieszkań w użytkowanie na 99 lat (za roczną opłatę w wysokości 202 euro). Dzięki temu cena mieszkań będzie niższa – od 151 tys. do 260 tys. euro (plus ewentualnie miejsce parkingowe za 23-28 tys. euro). Łączne koszty budowy bloku wyniosą około 12,7 mln euro.

Na parterze budynku będą mieściły się sklepy, a na pięciu piętrach 42 mieszkania o różnej wielkości – od dwupokojowych, 60-metrowych mieszkań, po duże apartamenty z czterema pokojami o powierzchni około 117 m kw. W podziemnym, dwupoziomowym parkingu przewidziano miejsca dla 57 samochodów i siedmiu motorów.

Mieszkania będą sprzedawane osobom, które w chwili obecnej mieszkają i/lub pracują w mieście Luksemburgu i nie są właścicielami innego lokalu. Umowa zobowiązywać będzie lokatorów do mieszkania w nabytych lokalach przez co najmniej 12 lat. Zainteresowani kupnem tych mieszkań muszą być także uprawnieni do otrzymania państwowej pomocy mieszkaniowej. W wypadku sprzedaży takiego mieszkania przed upływem terminu 12 lat, SNHBM przysługuje prawo pierwokupu.

wiadomość za www.wort.lu



Temat: Sprowadzone moto...czyli rejestrowanie krok po kroku
Dopiszę się mimo że temat dawno umarł. Moje moto pochodzi właśnie z Anglii i dotarło do naszego pięknego kraju tak jak w wyżej opisywanej sytuacji dzięki jakiemuś tam kolesiowi od którego ja kupiłem w Polsce! Więc jeśli chodzi o papiery to tak:
-dowód rejestracyjny (będzie wyrwana 11 część w której angolo wpisał dane kolesia który go od niego kupił i wysłał ową 11 część do DVLA czyli ichniejszy WK, nie ma co się tym przejmować bo nasi urzędnicy nie sprawdzają zgodności tych danych z umową)
-umowa kupna-sprzedaży(będzie pisana najprawdopodobniej "na kolanie" już w Polsce ), najlepiej zwykła polska albo dwujęzyczna wtedy ominie cię koszt tłumaczenia a niech ci udowodnią że angolo nie umie po polsku gadać

I tyle od sprzedającego

Teraz:
-Z dowodem do tłumacza (koszt różny słyszałem o wydatku rzędu 60-80pln ja zapłaciłem prawie 200 bo tak na wszelki wypadek przetłumaczono mi cały dowód a jest to 2 x kartka A4 ) termin zależy jaki nawał pracy ma tłumacz zwykle z dnia na dzień
-z dowodem i tłumaczeniem na przegląd koszt 160pln (jeśli nie masz znajomego diagnosty radzę najpierw zmienić lampę na przystosowaną do ruchu prawostronnego - najlepiej żeby miała homologację, u mnie było to pierwsze pytanie na OSK)
-teraz do skarbowego gdzie składasz wniosek o zwolnienie z podatku VAT-24 i uiszczasz opłatę skarbową w wysokości 160 pln, u mnie rozpatrzenie i wydanie decyzji(VAT-25) trwało dwa dni (US Mińsk Maz.) ważne żeby na umowie miejscem zawarcia było miasto w Anglii jeśli będzie np Gdańsk zapłacisz podatek
-no i lecisz do Wydziału Komunikacji tam w sumie chyba coś koło 180pln parę ładnych wystanych w kolejce kwadransów i już masz tablicę i "miękki" dowód
-teraz do ubezpieczalni najlepiej PZU bo mają chyba najlepsze warunki dla motocykli koszt koło 100 pln w zależności od zniżek

i już można latać!!!!!!!!!!!



Temat: UMOWA KUPNA SPRZEDAZY SAMOCHODU
Prawo klik i zapisz jako

http://moto.money.pl/docs/umowa.doc

a tutaj kopiuj wklej

...................................................
(miejscowość i data)

UMOWA KUPNA - SPRZEDAŻY SAMOCHODU

Sprzedający:
Imię
Nazwisko
Seria i numer dowodu osobistego
Wydany przez
Adres zamieszkania
NIP

Kupujący:
Imię
Nazwisko
Seria i numer dowodu osobistego
Wydany przez.
Adres zamieszkania
NIP

Pkt. 1
Przedmiotem umowy jest sprzedaż pojazdu:
marka/model
rok produkcji nr silnika
nr nadwozia nr rejestracyjny
kolor przebieg
uwagi

Pkt. 2
Sprzedający oświadcza, że pojazd będący przedmiotem umowy stanowi jego własność, jest wolny od wad prawnych oraz praw osób trzecich, że nie stanowi on również przedmiotu zabezpieczenia.

Pkt. 3
Strony ustaliły wartość przedmiotu umowy na kwotę:
słownie

Pkt. 4
Sprzedający przenosi na rzecz Kupującego własność pojazdu określonego w punkcie 1 niniejszej umowy za kwotę określoną w punkcie 3 niniejszej umowy, której otrzymanie Sprzedający kwituje. Kupujący kwituje jednocześnie odbiór w/w pojazdu.

Pkt. 5
Kupujący oświadcza, że stan techniczny pojazdu jest mu znany.

Pkt. 6
Strony ustaliły, że wszelkiego rodzaju koszty transakcji wynikające z realizacji ustaleń niniejszej umowy oraz koszty opłaty skarbowej obciążają

Pkt. 7
W sprawach nie uregulowanych w niniejszej umowie zastosowanie mają obowiązujące w tym zakresie przepisy kodeksu cywilnego.

Pkt. 8
Niniejszą umowę sporządzono w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, po jednym dla każdej ze stron.

KUPUJĄCY SPRZEDAJĄCY



Temat: JAK KUPOWAC MOTOCYKL
Procedura sprowadzania motocykla wygląda następująco:

1) Wyrejestrowujemy motocykl w Niemczech (trzeba się przejść do ich urzędu komunikacji) lub zabieramy ze sobą dowód rejestracyjny i tablice (ale żaden Niemiec na to nie pozwoli). W przypadku tej drugiej opcji, Wydział Komunikacji w Polsce powiadomi niemiecki o przerejestrowaniu.

2) Jeśli motocyklem mamy wracać, należy wykupić tymczasowe tablice + ubezpieczenie (koszt około 150 euro)

3) Lecimy przetłumaczyć dokumenty, jakie otrzymaliśmy z Niemiec (brief, umowa kupna, dokument potwierdzający wyrejestrowanie lub niemiecki dowód rejestracyjny, ew. faktura) - urzędowy koszt 22 zł + VAT za 1125 znaków, wychodzi około 150 zł.

4) Lecimy na obowiązkowy pierwszy przegląd po sprowadzeniu moto (112 zł).

5) Lecimy do Urzędu Skarbowego po deklarację, że jesteśmy zwolnieni z VAT (150 zł + 5 zł znaczki skarbowe)

6) Lecimy opłacić ubezpieczenie (około 100 zł za OC), aczkolwiek przy sprowadzaniu używanych motocykli z zagranicy, urzędnicy w WK nie mają obowiązku sprawdzania tego ubezpieczenia. Można więc zakupić je po rejestracji.

7) Lecimy zarejestrować motocykl - przy pierwszej rejestracji w kraju płacimy 191 zł (źródło: osoba, która rejestrowała motocykl w sierpniu). Przy drugiej wizycie odbieramy stały dowód.

Przybliżony koszt sprowadzenia i zarejestrowania motocykla z Niemiec, nie wliczając w tego kosztów dojazdu, wynosi (w przeliczeniu 1 EUR = 4.6 zł): 1820 zł (1130 bez tablic niemieckich).

Zestawienie to zostało napisane na podstawie informacji zawartych na grupie dyskusyjnej pl.rec.motocykle, a potwierdzone w Wydziale Komunikacji. Data: 7 czerwca 2004. Update dotyczący karty pojazdu: Sierpień 2007.

Pliki: 2 wersje umów kupna-sprzedaży w języku niemieckim (z polskimi tłumaczeniami): kaufvertrag.pdf | umowa_kupna-sprzedazy(niem-pol).pdf.



Temat: Brak dokumentów
Witam. Chciałbym po krótce opisać sposób na polskie papiery, sprawdzony przy rejestracji mojej emki.

1 - ruski papier + właściwe numery ramy. Pprzestrzegam przed kupowaniem osobnych dowodów, nabijaków, szlifierki kątowej do zdzierania starych numerów, nabijaniem nowych itp nielegalnymi działaniami. to wszystko jest nielegalne i nie do wykrycia na starej ramie odpowiednio potraktowanej i lekko pordzewiałej...

2 - w códowny sposób musimy posiadać umowę kupna sprzedaży rejestrowanego motocykla. Ważne aby umowa była po polsku i po rusku jeżeli to możliwe lub tylko ruska i tłumaczona na polski. Jeszcze ważniejsze aby miejsce spisania umowy znajdowało się na terenie polski, najlepiej miasto w którym jest moto weteran bazar i przydało by sie wpisąc adekwatną datę.
3 - tłumaczymy dowód rejestracyjny (niezależnie od kraju pochodzenia - tam wszedzie jako urzędowy jest też rosyjski)

4 - motorek na lawete ( chyba ze ma przegląd - w co wątpię) i do agencji celnej, tam za pare złoty facet pomaga wypełnić wszystkie dokumenty.

5 - potem do urzędu celnego (z motorem) przedstawiamy wszystkie dokumenty i mówimy ze chcemy motocykl oclić

6 - ewentualne problemy... ktos moze nas zapytać w jaki sposób motor znalazł się w polce?? odpowiedź prosta - nie mam pojęcia, kupiłem go od ruska a on wjechal pewnie turystycznie czy jakoś tam przyfrunął, chcecie to szukajcie śladu po nim na granicy ale nie ma obowiązku ewidencjonowania kazdego pojazdu przejezdzającego prze granice. umowa jest podpisy są a jak sie nie podoba to udowodnijcie ze ten akurat rusek nie sprzedał mi tego motocykla???!!! nie da się! Pozatym robisz słodka minę masz kase w ręku i pokornie chcesz opłacić cło wiec o co chodzi... wartość podajesz 1000zł i po sprawie.

kiedy mamy juz papiery z cła to tzw TWARDE PAPIERY, legalny i pobyt naszego motocykla w polsce i potwirdzenie przez celnika nasze posiadanie danej maszyny.
Dalej procedura nie różni się juz niczym od rejestracji auta z niemiec, co pewnie kazdy przechodził lub ktoś ze znajomych.

handlarze powariowali i oferują papiery z cła za dodatkowe 1000zł a ja po policzeniu wszystkich kosztów, tłumacza, gościa który wypełnił papiery, cła, kary za przekroczony termin nie przekroczyłem 300zł. jakby nie było to 700 do przodu.

pozdrawiam i nie dajmy się robic w balona, to banalna sprawa i wymaga tylko jednego - kupna sprzedaży z gościem który widnieje w dowodzie... ot co



Temat: Zakup motocykla z za granicy
Do zarejestrowania w kraju potrzebne są:
-umowa kupna/sprzedaży motocykla
-Certificate of title (czyli taki zielony papierek z danymi moto) coś jak karta pojazdu u nas
-Papiery, ze motocykl został oclony, to z urzędu celnego
- Plus, to wszystko musi być przetłumaczone u zaprzysięgłego tłumacza, chodzi mi głownie o Certifikat motocykla i jezeli umowe macie w jezyku angielskim to tez musi byc przetlumaczona
- Trzeba tez dokonać wplaty w Urzedzie Skarbowym, ale to przy okazji rejestrowania

Zwróćcie uwagę przy mega okazjach, że mogą być problemy jeśli motocykl nie spełnia norm EU.
po pierwsze: emisja spalin motocykla z usa musi się mieścić z normą europejska (czyli normą polską)

np. Kawasaki ninja 500R nie mieści się z emisją spalin, dlatego nie wychodzi na rynek europejski tylko amerykański... zapytam gościa od którego kupiłam moje moto jak mu się udało go zarejestrować (może znajomości, może początkująca urzędniczka, może nie mają listy "zakazanych" moto i każdemu się uda, ale trzeba wziąć pod uwagę czarny scenariusz - ja bym się nie pisała na kupno moto bez rejestracji, ale może jestem tchórzem )

po drugie: przeważnie w motocyklach w USA przednie kierunkowskazy świecą ciągłym światłem pomarańczowym a jak włączamy migacz to zaczyna dane światło migać - tu na szczęście wystarczy drobna kosmetyka i motocykl będzie spełniał europejskie normy
światło przednie jest ustawione centralnie (u nas doświetla bardziej prawe pobocze, ale np w ściąganych z UK doświetla lewą stronę jezdni - ale z tym raczej nie ma problemów - mój kolega śmiga na takim i jest ok, przegląd też przeszedł bez problemu - to pewnie zależy od pana na stacji diagnostycznej, ale zawsze można jechać na inną ).

Na razie to tylko przychodzi mi do głowy - poza ewentualnymi problemami ze znalezieniem owiewki w razie jakiś problemów



Temat: Co grozi jak sie nie zarejestruje motroweru po uplywie 30dni
tym postem można już zakończyc temat

więc tak

dzis byłem przerejestrowywać motorower na siebie
co było mi potrzebne.......
1. umowa kupna-sprzedaży
2. dowód rejestracyjny poprzedniego właściciela
3. stara tabliczka rejestracyjna
4.(nie trzeba brać ze sobą ubezpieczenia jeżeli sie posiadało od poprzedniego własciciela pojazdu to już nie obchodzi wydział komunikacji i transportu czy masz moto ubezpieczone czy też nie ) no ale ja miałem

co zrobiłem najpierw......
1.poszedłem z umową do urzędu skarbowego aby zapłacic podatek za kupno owego moto..
i co dalej .........pisalem ze mialem na umowie ze kupilem moto za 750zl ale tam nie da sie zrobic w konia urzednikow tak latwo i Pani urzedniczka wyciagnela czarodziejska ksiazeczke i spojrzala ile kosztuje takie moto jak ja mam i cena okazala sie duzo duzo wieksza ja glupka udalem ze to przez przebieg tak tanio bo bardzo duzy mial(oczywiscie nie prawda ) no i zapytalem co w takim wypadku wiec Pani odpowiedziala ze moze pojsc mi na reke i policzyc 2% od 3000zl (gdzie moto bylo o 1000zl drozsze) wiec nic nie mialem do gadania i sie zgodzilem zaplacilem 60zl dostalem pokwitowanie pieczatki na umowie kunpa-sprzedazy i polecialem z tym do Starostwa Powiatowego do Wydzialu Komunikacji i Transportu
2. W wydziale KiT wypełniłem wniosek o przerejestrowanie moto na mnie dałem starą tablice rejestracyjną i stary dowód rejestracyjny za rejestracje uiscilem opłate w wysokosci 101zl plus jakas tam oplata 1.5 czyli razem 102.5zl poszedlem z pokwitowaniem spowrotem do wydzialu KiT dalem je i uprzejma Pani kazała mi poczekac 30min na odbior nowej tablicy i Tymaczasowego pozwolenia owa Pani powiedziała ze mam sie zglosci 2-4tyg po oryginał dowodu rejestracyjnego wiec podziekowalem i poszedlem

dla formalnosci dodam bo moze ktos miec podobny przypadek ze powiedzialem ze wylatuje za granice za pare tyg i moge nie odebrac owego dowodu wiec owa Pani dala mi taki wniosek o pelnomocnictwo odebrania dowodu rejestracyjnego i moze to zrobic np mata ojciec lub ktos inny

chcialem sie udac jeszcze do PZU SA zeby zmienili dane na ubezpieczeniu na moje ale dowiedzialem sie ze musial bym wymowic tamto ubezpieczenie i zalozyc nowe wlasne i placic ytak jak ja nie mam zadnych znizek troszke duze pieniazki wie c zrezygnowalem z tej zmiany poczekam az skonczy sie okres ubezpieczenia i dopiero wtedy ubezpiecze je od nowa bo po co tracic te 3 miesiace tak jak ja mam jezeli ktos to oplacil za ciebie na rok z gory nie prawdaż

i to tyle za wszystko zaplacilem 102.5 +60=162.5zl takze nie tak wiele

mam nadzieje ze komus sie to przyda to co napisalem ja sam pierwszy raz cos rejestrowalem na siebie itd takze od czegos trzeba zaczynac

pozdro



Temat: Motor z za granicy
Sprowadzając moto z zagranicy:
- musisz posiadać dowód zakupu (faktura, umowa- z datą, danymi osobowymi sprzedającego i kupującego oraz nr ramy motocykla)
- dokument świadczący o wyrejestrowaniu w danym kraju moto z ewidencji (dowód rej z adnotacją, wymeldowanie)
- jeżeli jedziesz na moto, to trzeba go ubezpieczyć i mieć aktualny przegląd. Na granicy może to być sprawdzone i służby graniczne mogą dowalić słony mandat i nie wpuścić do Polski (wtedy zostaje przewiezienie przez granicę moto "na czymś")

To podstawowe papiery. Granica Ciebie nie interesuje poza jej przekroczeniem - patrz wyżej.

Gdy będziesz już w domciu, to robisz sobie tłumaczenia otrzymanych dokumentów (bez ubezpieczenia). Umowę kupna- sprzedaży najlepiej spisać za granicą po polsku, bo odpadają w Polsce koszty tłumacza. Sprzedający na pewno podpisze nawet jeśli nie będzie rozumiał, bo jemu to powinno zwisać.

Na motocykle nie ma akcyzy, więc urząd celny omijasz. Natomiast z umową udajesz się do Urzędu skarbowego i tam dostajesz kwit, że motocykl nie podlega podatkowi VAT, bo już vat raz został opłacony przy zakupie nowego moto za granicą (mówimy tu tylko i wyłącznie o krajach unii). Za taką totalną głupotę w us trzeba wybulić 156 zł. Przepisy unijne stanowią, że używane rzeczy będące towarem w obrocie między krajami unii nie podlegają podwójnemu opodatkowaniu, i wszyscy o tym wiedzą, ale w Polsce trzeba wyrzygać 156 zł by to potwierdzić (debilizm).
Teraz jedziesz zrobić przegląd na stacji diagnostycznej (pierwsze dopuszczenie do ruchu)
Po tym udajesz się ku starostwu by w wydziale komunikacji złożyć papiórki, które dzierżyłeś do tej pory w dłoni. Starostwo (wydział komunikacji) dowali Ci kilka opłat (za tablice, dowód, ekologiczną) i po pewnym czasie dostaniesz blachę i dowód miękki. Po miesiącu będzie twardy. To wszystko raczej. Powodzenia



Temat: Kupno Motocykla [Poradnik]
Na co zwracać uwagę przy kupnie motocykla?

Temat jest stary jak handel motocyklami i jako taki był już wałkowany. Zanim więc odeślę Cię pod odpowiedni adres jedynie kilka uwag. Naczelna zasada brzmi «Nie napalać się!». Dobrze jest wziąć ze sobą doświadczonego kolegę, albo choćby kogoś, kto będzie hamował nasz entuzjazm. Co dwie pary oczu to nie jedna. Przed jazdą próbną obejrzyj motocykl, zarówno z bliska, jak i z daleka. Oględziny z daleka (ze wszystkich stron) pomogą wykryć wady geometrii, dwuśladowość itp. Z bliska patrz na:
– ograniczniki skrętu na główce ramy, muszą byc nienaruszone;
– końcówki lag w górnej półce, jeśli wystają o kilka milimetrów nad poziom półki jest duża szansa, że lagi były połamane, a lagi wysunięto w górę by nie było widać spawów;
– symetrię mocowania zegarów i owiewki względem osi główka ramy/zbiornik paliwa;
– stan wystających elementów, jak końcówki klamek, ciężarki na końcówkach kierownicy, lusterka, podnóżki, tłumiki, gmole itp. Głębokie rysy na tych elementach świadczą co najmniej o szlifie.
Więcej informacji znajdziesz po adresem
http://www.krzysp.motocykle.org/nacopatrzec.html

Ja jeszcze tylko dodam trzy rzeczy:
– sprawdź dokładnie papiery, zwłaszcza numery ramy i silnika. Jeśli moto jest zarejestrowane nie na obecnego, a na jednego z poprzednich właścicieli, musisz dostać komplet umów kupna-sprzedaży potwierdzających kolejne przeniesienia własności od momentu, gdy moto zostało zarejestrowane na właściciela figurującego w dowodzie rejestracyjnym (patrz dział o kupnie i rejestracji motocykla).
– nie wierz w to, że 10-letnie moto ma przejechane kilka tysięcy kilometrów. W słabym sezonie robi się 4–5 kkm, wystarczy pojeździć po mieście i zrobić ze dwa wypady w Polskę.
moto musi pasować “od pierwszego wejrzenia”. Jeśli coś Ci nie leży, nie możesz znaleźć dobrej pozycji na siodle, moto nie jeździ zgodnie z oczekiwaniami, powinieneś go sobie darować. Z biegiem czasu nie przyzwyczaisz się, a raczej zacznie Cię to wkurzać.

Pamiętaj: lepiej sobie odpuścić niż kupić minę. Używanych sprzętów są setki, prędzej czy później znajdziesz coś dla siebie.

Pozdrawiam
Twój redaktor FAQ
Magic
--------------------------------------
Text zapożyczony ze strony www.riders.pl




Temat: [s] Jawa 250 typ 353
Na sprzedaż Jawa 250 typ 353 - motocykl jest własnością mojego Wujka.

Po raz pierwszy konstrukcja została pokazana publiczności w 1953, była następcą Jawy Perak typ 11. W pierwszych latach produkcji tak jak i w oferowanym przeze mnie motocyklu wyposażona jest ona w stacyjkę z amperomierzem umieszczoną na zbiorniku paliwa oraz tłumiki typu "rybka".
Oferowany motocykl został wyprodukowany w 1957r. - data pierwszej rejestracji to 08.11.1957r. Został wyrejestrowany w Urzędzie Rejonowym dnia 05.09.1997r.
W roku 2006r. został odkupiony od poprzedniego właściciela, gdzie po latach użytkowania popadł w niełaskę i musiały zostać przeprowadzone niezbędne naprawy aby motor przywrócić do dawnej świetności i mogły się nim cieszyć kolejne pokolenia. Wykonano remont całego silnika, naprawę instalacji elektrycznej/ładowania - oczywiście wszystko z zachowaniem oryginalności. Prace zostały zakończone na początku 2008r. - od tego czasu motor, jest garazowany i od czasu do czasu przepalany, odbywa krótką wycieczkę.
Jest w stanie kolekcjonerskim posiada tak jak zresztą większość motocykli JAWA z tamtych lat kolor wiśniowy ze złotymi szparunkami. Lakier jest oryginalny - posiada drobne odpryski - ale jak na swój wiek stan bdb. Chromy zbiornika czy lampy również w bdb stanie. Opony w bdb stanie. Nowy akumulator.

Do motocykla posiadam:
- dowód rejestracyjny pojazdu,
- dowód umowy ubezpieczenia,
- umowe kupna-sprzedaży z poprzednim właścicielem,
- oryginalny kluczyk

Gorąco polecam - jest to naprawdę piękny klasyk!

Kontakt:
tel: 606 882 158 lub 793 599 660
gg: 4700805
e-mail: se_st@wp.pl

Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania - dla zainteresowanych istnieje możliwość przesłania większej ilości zdjęć.
Odbiór najlepiej osobisty - ze względu na gabryty i wagę.

http://moto.allegro.pl/item677880266_jawa_250_typ_353_1957r.html




Temat: Moja Mina
Zacząbym od telefonu do sprzedawcy i informacji że sprzedał pojazd z wadą ukrytą. Dużo zależy od tego jak sprzedający do tego podejdzie. Jeśli będzie chciał się dogadać to dobra nasza bo oszczędza to wiele czasu.

Jeśli jednak stwierdzi że wady nie było to oczywiście pozostaje droga sądowa.
Tutaj jest wiele możliwości i do pełnego obrazu potrzebna by była treść umowy, informacja o świadkach którzy uczestniczyli w oględzinach pojazdu, przy podpisywaniu umowy oraz pewne fakty dotyczące samych okoliczności zakupu (czy cena była wyjątkowo niska, czy została znacznie obniżona w stosunku do początkowej itp.)

Jeśli po rozmowie telefonicznej sprzedający odmawia polubownego załatwienia sprawy trzeba wysłać listem poleconym pismo przedprocesowe gdzie będą zawarte:

1) Informację wykrytych wadach które zostały zatajone przez sprzedającego ( o ile tak w rzeczywistości było)
2) Wezwanie obniżenia ceny zakupu lub oświadczenie kupującego o odstąpieniu od umowy kupna- sprzedaży. Jeżli odstępujesz od umowy należy złożyć oświadczenie że pojazd będzie gotowy do wydania w momencie deklaracji sprzedającego że jest gotowy zwrócić cenę zakupu.
3) Wezwać sprzedającego do oględzin motocykla w miejscu gdzie można dokonać pomiaru ramy. W momencie wysłania listu należy zaprzestać korzystania z pojazdu i albo zabezpieczyć go na parkingu np. warsztatu gdzie dokonano pomiaru albo spisać stan licznika przy osobie dokonującej pomiaru. Pojazdu nie można wówczas używać.

Jeśli nie odpowie na ten list można udać się do sądu.
Koszt wpisu sądowego wynosi 5% wartości sporu.

Ważną rolą jest tutaj opinia rzeczoznawcy który będzie ustalał jak mogło dojść do powstania wady i w jakim czasie mogła ona powstać (sprzedający może twierdzić że wada powstała po sprzedaży)

Do celów dowodowych w ew. sprawie:

Nagrywać rozmowę telefoniczną ze sprzedającym. Jeśli się uda to znaleść kopię ogłoszenia o sprzedazy pojazdu (np. wydruk strony z ogłoszenia w allegro). Wszelką korespondencję zbierać a listy tylko poleconymi wysyłać.

Moja prytwatna opinia.

Tego typu sprawy są bardzo trudne (ale nie niemożliwe) do wygrania. Wiele zależy od okoliczności sprawy oraz materiału dowodowego który możemy przedstawić w sądzie.

Ja bym postawił nacisk na rozmowe i próbe znalezienia kompromisu. Niech to będzie podział kosztów, obniżenie ceny itp.
Jeśli facet jest pewnym siebie handlarzem to będzie mieszał w sprawie i efekt będzie taki że moto uziemione (zabezpieczone), koszta wpisu sądowego zamrożone a wygranie sprawy nie pewne.

Pytanie. Czy to jest facet gdzieś z Polski czy z okolicy (jeśli tak to kto to taki)?

Edit:




Temat: Rejestracja zakupionego motoroweru - krok po kroku.
Witam każdego, dzisiaj chciałbym wam przedstawić krok po kroku co należy uczynić by zarejestrować zakupiony motorower.

Oczywiście - motor, który kupujemy powinien posiadać dokumenty świadczące o możliwości zarejestrowania, czyli co najmniej :
- dowód rejestracyjny
- tablice rejestracyjne

lub w przypadku motorowerów nie rejestrowanych wcześniej :
- faktura zakupu
- zaświadczenie o homologacji lub odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji

A więc, po uzgodnieniu transakcji ze sprzedającym należy spisać z nim umowę kupna - sprzedaży pojazdu.
Gotowe wzory umów znajdziecie w internecie.

Z umową należy udać się do starostwa powiatowego, wydziału komunikacji i transportu.
Dokumenty które należy ze sobą zabrać :
- zaświadczenie o ubezpieczeniu OC pojazdu
- tablice rejestracyjne*
- dowód rejestracyjny*
- zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego, jeżeli jest wymagane.
- dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa z poza Unii Europejskiej
-dowód własności (tutaj umowa, bądź faktura)
-dokumenty tożsamości

* w przypadku zgubienia zaświadczenie wydane przez organ ostatniej rejestracji potwierdzające dane zawarte w zagubionym dokumencie,

Ponadto, jeśli wartość motoroweru przekracza 1000zł, z umową trzeba zgłosić się do urzędu skarbowego i uiścić podatek.

W starostwie znajdziecie gotowy wzór do rejestracji pojazdu, po wypełnieniu go należy zgłosić się do okienka z rejestracją pojazdów. Wszelakie opłaty za naklejki na tablicę itp załatwia się na miejscu i są to sprawy groszowe. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku o rejestracje dostajemy dowód tymczasowy (tzw "miękki"). Dowód "twardy" do odebrania po 30 dniach.

Teraz kosztorys :
- rejestracja + tablice - 104 zł
- ubezpieczenie OC - ok 100zł (zależnie od zniżek i ubezpieczalni)
- opłata ewidencyjna 1,50zł
- komplet znaków legalizacyjnych 11zł

Co do wszelkich nieścisłości proszę pisać na PW - gdyż oczywiście miejscami mogłem się pomylić, lub coś przeoczyć.
- dnia Pią 22:29, 09 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy



Temat: Rejestracja moto z uk :))
Dokumenty
Kiedy motocykl wjeżdża do kraju powinien mieć ze sobą obowiązkowo:
- brief (czyli tzw dowód rejestracyjny)
- wymeldowanie motocykla
- umowę lub fakturę zakupu (sprzedający jest wpisany do brifu, kupujacy to Ty. Angielski dowód rejestracyjny (V5) to nie, tak jak w Polsce mała książeczka, ale czterostronicowy druk formatu A4, podzielony na sekcje A, B i C, a jego druga strona (część B) jest równocześnie umową kupna-sprzedaży. Do rejestracji w Polsce potrzebne są pierwsze 2 strony dowodu i faktura zakupu lub umowa.
Wszystkie dokumenty należy przetłumaczyć u tłumacza przysięgłego
Koszt - 50-200 PLN

Akcyza i cło
Nie ma żadnej opłaty związanej z akcyzą ani cłem jeśli pojazd jest z UE. Urząd celny zupełnie odpada i żadne z niego dokumenty nie są potrzebne do dalszej rejestracji.

Badanie techniczne
Pierwsze badanie techniczne na terenie Polski mogą wykonać tylko wyspecjalizowane stacje diagnostyczne. Badanie takie obejmuje ogólny przegląd oraz dokładnie sprawdzenie nr. ramy i silnika. Należy pamiętać że to co wpisze diagnosta będzie figurowało w dowodzie rejestracyjnym. Jeśli chodzi o motocylke z UK, może być problem z lampą przednią (zależy od diagnosty)
Koszt - 116 PLN

Urząd Skarbowy
VAT czyli podatek od towrów i usług należy odprowadzić do urzędu skarobowego. Tutaj są dwie drogi. Jedna kiedy moto należy do kategorii "nowy środek transportu" a druga kiedy należy do kategorii "używany środek transportu"
Motocykl który ma mniej niż 6 m-c od daty rejestracji (nie produkcji) lub ma mniej przejechanych niż 6 000 km należy do „nowych” jeśli tych warunków nie spełnia to należy do „używanych”.
Idąc do urzędu skarbowego jako osoba fizyczna (nie firma) należy się liczyć, że w przypadku "nowych" dostaniemy do zapłaty 22% VAT od sumy zakupu (nawet jak kupiliśmy na fakturę) natomiast w przypadku "używanych" zapłacimy 160 PLN za zwolnienie z opłaty VAT.
W obydwu przypadkach należy się udać do US i wypełnić VAT-24. Po ok 2-7 dniach jest odpowiedź, czyli otrzymujemy VAT-25 z którym należy się pózniej udać do wydziału komunikacji.

Wydział komunikacji
Kiedy już mamy (przetłumaczone dokumenty, przegląd techniczny, zwolnienie lub opłatę VAT) to możemy się udać do wydziału komunikacji i zarejestrować motocykl.
Koszty:
- książka pojazdu (czerowna w wydziale komunikacji) – 75 PLN
- dowód rejestracyjny - 48 PLN
- znak legalizacyjny - 11 PLN
- tablica na motocykle - 40 PLN
- opłata skarbowa - 10 PLN

Ubezpieczenie OC
W zależności od posiadanych zniżek w PZU zapłacimy za OC 50-120 PLN

Z grubsza wygląda to tak.



Temat: Nie wypłacą autocasco
Sprowadziłeś, zarejestrowałeś i ubezpieczyłeś auto i wydaje ci się, że wszystko jest w porządku? Uważaj, bo niektóre firmy ubezpieczeniowe pobierają składkę, a potem wykręcają się od wypłaty odszkodowania, dowodząc, że samochód jest nielegalny

Taki przypadek spotkał Józefa Jakubczyka z Częstochowy, który w zeszłym roku sprowadził z Niemiec przez pośrednika kilkuletnią Mazdę. Ubezpieczył ją w Towarzystwie Ubezpieczeń Ergo Hestia, wykupując również autocasco - wartość auta od jakiej zapłacił składkę wynosiła 40 tys. zł. W kwietniu samochód skradziono, policja nie znalazła sprawców, więc właściciel zgłosił się do Hestii po odszkodowanie. Oto jakie uzasadnienie odmowy wypłaty dostał od ubezpieczyciela:

(...) W wyniku przeprowadzenia procesu likwidacji szkód oraz dokonanych ustaleń nie potwierdzono autentyczności złożonej przez Pana umowy kupna-sprzedaży pojazdu, co sprawia, że pana prawa własności nie zostały potwierdzone.(...)

Okazało się, że według Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Hestii, auto pana Jakubczyka jest nielegalne, mimo że zostało zarejestrowane przez wydział komunikacji urzędu miasta a wszystkie podatki zostały prawidłowo opłacone. Pojawia się oczywiście pytanie, dlaczego Hestia ubezpieczyła samochód, zamiast sprawdzić najpierw jego legalność według swoich kryteriów i ewentualnie odesłać właściciela Mazdy z kwitkiem.

Na szczęście Biuro Rzecznika Ubezpieczonych staje po stronie oszukanego przez Hestię, a Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta także zajął się sprawą. Jakie wyniki przyniosły ich działania oraz więcej szczegółów na temat całej sprawy znajdziesz na stronie Gazety Częstochowa.

Źródło: moto.pl
http://moto.pl/MotoPL/1,9..._autocasco.html



Temat: Co i jak z rejestracją motoru z EU
Witam,
Postanowiłem napisać mały przewodniczek dla tych, którzy zapragną wymienić sprzęta na coś mocniejszego - sprowadzonego z któregoś z krajów Unii.
Mój przypadek - NIEMCY

Gdzie musisz sie udać i ile zapłacić:
1. Tłumaczenie dokumentów
a) Brief - 3 strony
b) Wymeldowanie - 1 strona
c) Umowa kupna/sprzedaży - 1 strona
RAZEM 5x30= 150 PLN (myślę że można znaleźć za 120 - szczególnie poza Warszawą).

2. Wizyta w Urzędzie Skarbowym - składasz dokument VAT-24, płacisz 5 złotych na znaczki skarbowe, 150 złotych za zwolnienie z podatku VAT (moto z unii jest zwolnione z VAT) i czekasz 7 dni na decyzję w postaci dokumentu VAT-25 .
(Urząd W-wa Wola jest elastyczny i nie wymagają w przypadku dokumentów z Niemiec tłumaczeń - można złożyć wcześniej).
RAZEM = 155 PLN + ksera wszystkich dokumentów (zostawiasz razem z VAT-24).

3. Przegląd techniczny - PIERWSZY - 115 PLN - mogą chcieć przetłumaczoną kartę pojazdu (aby nie było błędów).

Z TYMI WSZYSTKIMI DOKUMENTAMI DOPIERO

4. Wizyta w Urzędzie Komunikacji:
a) Wypełniasz wniosek o wydanie dokumentów - 0 PLN
b) Znaczki skarbowe - 7,50 PLN
c) Pozwolenie czasowe - 13 PLN
d) Znaczek legalizacyjny - 12 PLN
e) Dowód rejestracyjny - 49 PLN
f) Karta pojazdu - 501 PLN
RAZEM = 582 PLN
(W karteczce z rozpiską sum, którą dostałem od Pani urzędniczki nie znalazłem kosztu tablicy rejestracyjnej {lub jest to koszt "Dowód rejstracyjny"} - tak więc albo ten koszt jest gdzieś ukryty, albo przy odbiorze "twardego" dowodu zapłaczę jeszcze około 33 PLN).

5. Koniecznie tego samego dnia - UBEZPIECZENIE
OC dla motocykla o pojemności 647 cm3 - PZU - 104 PLN - bez zniżek.

RAZEM WSZYSTKO - 1106,50 PLN + koszty ksera, transportu itp. + plus ewentualnie twardy dowód 33 PLN (jak odbiorę to dopiszę do posta).

Pozdrawiam
figer



Temat: Rejestracja motocykla na dwie osoby!
Obiecałem więc przedstawiam jak krok po kroku zarejestrować pojazd na dwie osoby czyli ze współwłaścicielem.

Od sprzedającego dostajemy:

1. Dowód rejestracyjny
2. Kartę pojazdu
3. Ubezpieczenie

Ze sprzedającym spisujemy umowę kupna sprzedaży. Jako kupującego podajemy siebie oraz osobę która ma być współwłaścicielem! Tak jest najprościej, nie trzeba przepisywać później jakiś darowizn itp. Po prostu piszemy na umowie sprzedającego wraz z dwoma kupującymi!

Wzór takiej umowy w załączniku!

I teraz po kroku:

1. Mamy dwa tygodnie, aby udać się do Urzędu Skarbowego w celu zapłacenia podatku od pojazdu. Jest to 2% równej cenie podanej na umowie. Nie radzę podawać np 5 czy 6 tys za Horneta bo się połapią i mają specjalne księgi z których wyliczą swoją wartość. Ja podałem 8 000 zł za Horneta 1998 rok. I przeszło.

Więc tak idziemy do Urzędu Skarbowego, mówimy, że kupiliśmy motocykl wypełniamy formularz PPC-3 a Nasz współwłaściciel formularz PPC-3A. Do tego jeśli nie macie NIPu to deklarację o złożenie NIPu. Współwłaściciel też takie coś ma wypełnić. Czyli składamy łącznie 4 formularze (PPC-3, PPC-3A, i dwie deklaracje). Idziemy składamy te papiery dostajemy numer konta na które mamy wpłacić te 2% wartości.
Z urzędem to tyle...

W URZĘDZIE KOMUNIKACYJNYM:
Mamy 30 dni na rejestrację.
Musimy mieć przegląd oraz OC ważne minimum jeden miesiąc.
Ja nie miałem ważne więc musiałem zrobić przegląd oraz ubezpieczyć motor na samą umowę kupna sprzedaży.

Do urzędu idziemy z :

1. Umową kupna
2. Dowodem rejestracyjnym
3. Ważnym OC
4. Ważnym przeglądem
5. Kartą pojazdu
6. Starą tablicą rejestracyjną
7. Dowodami osobistymi (swój oraz współwłaciciela)
8. I tak teraz mamy dwie sytuacje:

1. Idziemy sami, a Nasz współwłaścicel wypenia wczeniej specjalne PEŁNOMOCNICTWO (i trzeba to opłacić 17 zł jakaś opłata skarbowa) i w tym wypadku współwłaściciel nie musi iść z nami do urzędu lub

2. Idziemy razem ze współwłaścicielem nie ponosząc dodatkowych kosztów.

W urzędzie wypełniamy specjalne pismo wniosek o rejestrację. Oczywiście wszędzie dane swoje oraz współwłaściciela
Dajemy to wszytsko co wyżej Pani w okienku.
Czekamy dostajemy kwitek i udajemy się do kasy zapłacić 120 zł.

Dostajemy tablice, tymczasowy dowód rejestracyjny (ważny 1 miesiąc), decyzje o rejestracje oraz oddają Nam wszytsko oprócz starego dowodu i starej rejestracji.

W moim przypadku teraz muszę iść do PZU i zgłosić aneks do umowy, żeby wpisali mi w polisę nowy numer rejestracyjny. A jak ktoś nie musiał przedłużać OC udaje się aby założyć nową polisę.

I za miesiąc musze znowu iśc odebrać stały dowód rejestracyjny i współwłaścicel musi isć ze mna chyba, że jak wspomniałem, napisze to PEŁNOMOCNICTWO (+17 zł)

Co do kosztów to tak:

1. Podatek: 160 zł (2% z 8 000 zł)
2. Przegląd: 62 zł
3. Ubezpieczenie: 202 zł [155 zł OC (mam -20% zniżki za motorower, -5% za kontynuację oraz dodatkowo dowalają +50% za to, że nie mam 26 lat) oraz 47 zł NW (na 15 000 zł ubezpieczenie)]
4. Rejestracja: 120 zł

Łącznie: 544 zł

Jakieś pytania?
Prosze pytać dziś rejestrowałem pojazd.
Przepraszam, ze tak chaotycznie ale spieszyłem się



Temat: Ciekawostki i krótkie newsy ze świata motoryzacji
FSO już prawie sprywatyzowane PAP 2007-10-18 (11:30)

W środę z ukraińskim ZAO ZAZ podpisano aneks do umowy prywatyzacyjnej Fabryki Samochodów Osobowych SA - poinformował resort skarbu. Aneks m.in. modyfikuje zapisy umowy, w celu umożliwienia produkcji na Żeraniu samochodu Chevrolet Aveo.

"Minister Skarbu Państwa informuje, że w dniu 17 października 2007 r. pomiędzy Skarbem Państwa a Zakrytoje Akcjonernoje Obszczestwo z Inostrannoj Inwesticjej +Zaporożskij Awtomobilestroitelnyj Zawod+ (ZAO ZAZ) z siedzibą w Zaporożu, Ukraina, został podpisany aneks do umowy prywatyzacyjnej Fabryki Samochodów Osobowych S.A. z siedzibą w Warszawie, zawartej w dniu 30 czerwca 2005 roku" - podał resort.
Aneks m.in. modyfikuje zapisy umowy, w celu umożliwienia produkcji na Żeraniu, we współpracy ze spółką z grupy General Motors, samochodu Chevrolet Aveo oraz wzmacnia nadzór Ministra Skarbu Państwa nad realizacją zobowiązań wynikających z umowy prywatyzacyjnej" - czytamy w informacji.

Resort podał, że "efektem współpracy FSO i GMDAT będzie zapewnienie przyszłości i nowych miejsc pracy dla pracowników FSO oraz osób zatrudnionych w rozlokowanych w całej Polsce firmach dostarczających komponenty do produkcji i świadczących usługi z nią związane".

30 czerwca 2005 roku podpisano warunkową umowę sprzedaży 19,90 proc. akcji FSO SA ukraińskiej firmie AwtoZAZ. W umowie kupna akcji FSO oraz w pięcioletnim planie inwestycyjnym AwtoZAZ zobowiązał się do zapewnienia kontynuacji działalności spółki, zwiększenia produkcji oraz zapewnienia praw do nowego modelu samochodu, którego produkcja miała się rozpocząć w 2006 r.
(PAP)
..................................................................................................................
Wczoraj o 19.37 na Nurburgring Nordschleife zakończył się pomiar czasu okrążenia dla Pagani Zondy F Clubsport. Przy temperaturze 10 st.C Marc Basseng pokonał 73 zakręty (20.6 km) toru w:

7:27:82 min.,

co oznacza, że pobił tym samym dość już stary rekord Carrery GT dla samochodów seryjnych. Auto ma 641 KM i waży 1230 kg. Dla porównania Carrera GT ma 612 KM, jej masa to 1475 kg, podczas bicia rekordu za kierownicą siedział nie kto inny jak Walther Roehrl, a bolid uzyskał równe 7:28 min.

info: topspeed.com
................................................................................................................



Temat: Honda wystawiona na sprzedaz??

Dyrektor generalny Honda Racing – Nick Fry oraz szef zespołu Ross Brawn z dużym poświęceniem poszukują kupca, aby uratować w ten sposób zespół przed całkowitym upadkiem. Koncern Honda Motor Company ogłosił dziś rano, że zamierza niezwłocznie wycofać się z Formuły 1, co nałożyło dużą presję na szefów zespołu, aby znaleźli jakiś sposób zapewnieniu stajni z Brackley przetrwania.

Dyrektor generalny i zarazem prezes Hondy – Takeo Fukui powiedział podczas konferencji prasowej w Tokio, że zostaną przeprowadzone rozmowy z szefami Honda Racing w celu znalezienia rozsądnego rozwiązania. „Będziemy prowadzić rozmowy i konsultacje ze wspólnikami Honda Racing i ich dostawcą silników – Honda Racing Development w sprawie przyszłości obydwu firm.” – powiedział. „Włączamy w to również ofertę sprzedaży zespołu”.

Sugeruje się, że Brawn poinformował już swoich pracowników o czekających w kolejce potencjalnych kupcach zespołu, a także rozpoczął działania mające na celu zapewnienie im dostawy silników Ferrari na sezon 2009. Dyrektor marketingowy Honda Racing – David Butler napisał list do sponsorów i partnerów zespołu, potwierdzając w nim, że są prowadzone rozmowy w sprawie znalezienia nowych właścicieli. Kopię tego listu widział autosport.com, który cytuje słowa Butlera:

„Z głębokim ubolewaniem muszę poinformować o tym, że dziś o godzinie 13:30 czasu w Tokio, Honda Motor Co. ogłosiła, że kończy całkowicie swoją aktywność w Formule Jeden z końcem sezonu 2008. Obecnie szacujemy naszą przyszłość. Zespół kierowniczy prowadzony przez dyrektora generalnego Nicka Frya i szefa zespołu Rossa Brawna z dużym poświęceniem stara się zabezpieczyć przyszłość zespołu. Jesteśmy zaangażowani w poszukiwania nowego nabywcy, jako że pokładaliśmy w przyszłym sezonie duże nadzieje, mając nowy sztab techniczny, światowej klasy obiekty i pracowników tutaj w Brackley. Będziemy informować państwa o dalszych postępach”.

Kilka godzin później Fry powiedział, że otrzymali już trzy "wiarygodne" oferty kupna zespołu od zainteresowanych stron, ale ostrzegł jednocześnie, że jakakolwiek umowa musi zostać przygotowana do świąt Bożego Narodzenia, jeśli stajni z Brackley ma mieć zapewnioną przyszłość. „Oznacza to, że nie musimy zawrzeć umowy przed końcem roku, ale w tym czasie musimy przekonać Hondę, że jest poważna oferta kupna. Jeśli tego dokonamy, to Honda będzie nas jeszcze finansowała w styczniu i lutym 2009 roku, a więc prawie do pierwszego wyścigu w Melbourne”. Dodał, że jeśli nie pojawią się w Melbourne na starcie, to zespół będzie już w zasadzie stracony.


a więc trzeba czekać co mikołaj przyniesie na święta



Temat: Cło

Sprowadzanie motocykla z Niemiec (i ogólnie krajów Unii Europejskiej), po 1 Maja 2004 roku, przez osobę fizyczną.

Mowa o sprowadzaniu motocykla używanego (tj. starszego niż 6 miesięcy i o przebiegu większym niż 6 000 km). Obecnie na motocykle używane nie ma akcyzy, cła oraz VAT. Przy sprowadzaniu motocykla z zagranicy nie wypełnia się deklaracji podatkowej PCC-1 (podatek 2% wartości transakcji dokonanej poprzez umowę cywilno-prawną). Podatek ten dotyczy tylko umów zawartych na terenie RP.

Procedura sprowadzania motocykla wygląda następująco:

1) Wyrejestrowujemy motocykl w Niemczech (trzeba się przejść do ich urzędu komunikacji) lub zabieramy ze sobą dowód rejestracyjny i tablice (ale żaden Niemiec na to nie pozwoli). W przypadku tej drugiej opcji, Wydział Komunikacji w Polsce powiadomi niemiecki o przerejestrowaniu.

2) Jeśli motocyklem mamy wracać, należy wykupić tymczasowe tablice + ubezpieczenie (koszt około 150 euro)

3) Lecimy do Urzędu Skarbowego po deklarację, że jesteśmy zwolnieni z VAT (150 zł + 5 zł znaczki skarbowe)

4) Lecimy przetłumaczyć dokumenty, jakie otrzymaliśmy z Niemiec (brief, umowa kupna, dokument potwierdzający wyrejestrowanie lub niemiecki dowód rejestracyjny, ew. faktura) - urzędowy koszt 22 zł + VAT za 1125 znaków, wychodzi około 150 zł.

5) Lecimy na obowiązkowy pierwszy przegląd po sprowadzeniu moto (112 zł).

6) Lecimy opłacić ubezpieczenie (około 100 zł za OC), aczkolwiek przy sprowadzaniu używanych motocykli z zagranicy, urzędnicy w WK nie mają obowiązku sprawdzania tego ubezpieczenia. Można więc zakupić je po rejestracji.

7) Lecimy zarejestrować motocykl (dostaniemy tymczasowy dowód rejestracyjny, za miesiąc musimy się wybrać po stały oraz kartę pojazdu). Koszt rejestracji to: dowód rejestracyjny tymczasowy (16,50 zł), tablica stała (40 zł), naklejka (11 zł), znaczki skarbowe (5 zł + 50 gr za każdy załącznik). Karta pojazdu kosztuje 500 zł. Przy drugiej wizycie odbieramy kartę i stały dowód (33 zł). Warto nadmienić że istnieje dodatkowa opłata manipulacyjna 1 zł za każdą wydaną rzecz, czyli za dowód tymczasowy, tablicę, kartę, dowód stały, naklejkę.

Przybliżony koszt sprowadzenia i zarejestrowania motocykla z Niemiec, nie wliczając w tego kosztów dojazdu, wynosi (w przeliczeniu 1 EUR = 4.6 zł): 1820 zł (1130 bez tablic niemieckich).

Zestawienie to zostało napisane na podstawie informacji zawartych na grupie dyskusyjnej pl.rec.motocykle, a potwierdzone w Wydziale Komunikacji. Data: 7 czerwca 2004.

Pliki: 2 wersje umów kupna-sprzedaży w języku niemieckim (z polskimi tłumaczeniami): http://www.motocykl.org/download/kaufvertrag.pdf
http://www.motocykl.org/d...y(niem-pol).pdf




Temat: [SPRZEDAM] Ford Taurus GL 3.0 sedan 1995
Co wy o tym sadzicie? dla mnie to jakas sciema? Koles kupuje auto jako posrednik i jeszcze bierze jedne z drozszych...Przeciez byka 95 znajdzie spokojnie za 5 kafli....

2578394 16:21:14
jestem zainteresowany fordem prosze o kontakt 602301951
2578394 16:21:18
PILNIE
Ja 17:14:20
jestes? mozemy porozmawiac na gg lub skype
2578394 17:14:33
NO
2578394 17:14:33
OK
2578394 17:14:47
JEST TO DO SPRZEDANIA?
2578394 17:15:01
TEN FORD?
2578394 17:15:35
ZYJESZ?
Ja 17:15:38
jest caly czas
2578394 17:15:49
GDZIE ON STOI W PL?
Ja 17:15:52
tylko ze ja juz jestem z powrotem w UK
2578394 17:16:06
MNIE TO NIE PRZESZKADZA,,
Ja 17:16:10
ale moge cie umowic z moim tesciem bo u niego stoi na dzialce
2578394 17:16:14
JEST KTOS KTO GO PRZEKAZE?
Ja 17:16:37
wiesz gdzie jest Przyjezierze obok Mogilna? za Gnieznem?
Ja 17:17:14
Jezeli chcesz to najlepiej w weekend, ja uprzedze ze chcesz go obejrzec
Ja 17:17:30
Moj tesc ci powie co i jak i pomoze na ile bedzie mogl
Ja 17:18:00
Jezeli bedziesz chcial go kupic to tesc ma wszystkie dokumenty od niego i kluczyki
2578394 17:18:02
OK POWIEDZ ILE ZA NIEGO KONKRETNIE CHCESZ?
Ja 17:18:07
6500
2578394 17:18:23
NIE MOGE ZAPLACIC MAX 5800
2578394 17:18:37
NIE PATRZE NA WSZYSTKO JADE I KUPUJE...
2578394 17:19:01
JAKI JEST JEGO STAN RDZA ITD?
Ja 17:19:28
Za 6 tysiecy, nizej nie zejde i tak juz onbnizylem z 7000
2578394 17:19:39
JAKI STAN?
Ja 17:19:49
Nie ma korozji
2578394 17:19:57
A SILNIK ITD?
Ja 17:20:09
podwozie i profile zakonserwowane w 2006 w czerwcu
2578394 17:20:24
ON JEZDZI JEST ZAREJESTROWANY I UBEZPIECZINY NA CIEBIE?
2578394 17:20:42
CZY NA TESCIA?
Ja 17:20:49
silnik tak jak opisywalem w ogloszeniu chodzi barsdzo dobrze, caly czas na syntetyku
Ja 17:21:04
on jest moj i jest zarejestrowany na mnie
2578394 17:21:08
KTO JEST WLASCICIELEM NA KWITACH?
Ja 17:21:19
ma ubezpieczenie do konca maja, przeglad do poczatku marca
2578394 17:21:26
A JAK GO WYREJESTRUJESZ JAK MA JECHAC NA UKRAINE?
2578394 17:21:40
TESC MA UKLADY W URZEDZIE?
Ja 17:21:57
jak go wyrejestruje?
Ja 17:22:05
normalnie, jaki problem?
2578394 17:22:18
NO BO MUSI ZEJSC Z EWIDENCJI W POLSCE
Ja 17:22:41
moja mama mieszka we wrzesni
2578394 17:22:42
JA NAPISZE UMOWE KUPNA SPRZEDAZY I WSZYSTKO
2578394 17:22:58
NO OK
2578394 17:23:08
DAJ JAKIES NAMIARY
Ja 17:23:09
wysle jej pisemko albo ona skoczy do wydzialu komunikacji i go wyrejestruje
2578394 17:23:25
ALBO NA TESCIA ALBO N AKOMPETENTNA OSOBE
Ja 17:23:29
to jest podaze jeden swistek do wypelnienia
2578394 17:24:03
TAK TYLKO KUPUJE TO UKRAINIEC MOMENT ZARAZ ZAPYTAM CO POTRZEBUJA
Ja 17:25:54
Jak sie nazywasz? I jak sie nazywa zainteresowany? Ja sporzadze umowe i wysle do Polski
2578394 17:27:20
POSLUCHAJ .. UKRAINIEC PRZYJEDZIE DO TESCIA KUPI SAMOCHOD ZAPLACI I SPISZECIE UMOWE KUPNA SPRZEAZY POTEM ON POJEDZIE TYM SAMOCHODEM NA PRZEMYSL
Ja 17:27:49
a co on taki w goracej wodzie kapany?
2578394 17:27:50
TAM GO BEDZIE ROZBIERAL I PRZEWOZIL PRZEZ GRANICE I WTEDY WYSLE CI TABLICE DO CIEBIE DO DOMU
2578394 17:28:05
TY WEZMIESZ I WYREJESTRUJESZ GO WTEDY Z EWIDENCJI
2578394 17:28:15
TZN?
Ja 17:28:27
po co go bedzie rozbieral?
2578394 17:28:31
MUSI KUPIC TAKIE AUTO BO MA ZAMOWIENIE I DLATEGO SZUKA
Ja 17:28:58
to on tylko jest posrednikiem?
2578394 17:29:03
NO BO TAK MU PASUJE ... NIE CHODZI O TO ZEBY LEGALNIE DOJECHAL DO PRZEMYSLA BO TO JA BEDE JECHAL..
Ja 17:29:16
a za ile go chce puscic na Ukrainie? Przeciez on i tak jest drogi
2578394 17:29:26
NIE WIEM PO CO KOMU ON TO KUPUJE MI PLACI ZA ZNALEZIENIE I DOJAZD DO PRZEMYSLA ..
2578394 17:29:38
A CO MNIE TO ..
Ja 17:29:46
a nie ma innych bykow za mniejsza kase?
2578394 17:29:50
TY TWOJ TESC DOSTANIE KASE I WSZYSTKO
2578394 17:30:04
JAK CHCE TWOJEGO TO CI NIE PASUJE?
Ja 17:30:12
nie pasuje mi,
Ja 17:30:42
pojedzie na moich tablicach ktorych jeszcze nie dostane z powrotem, kupuje auto na handel o bierzesz dla niego najdrozszego byka 95 w PL?
2578394 17:30:49
niestety nie ma ana allegro
2578394 17:30:49
co ci nie pasuje?
Ja 17:31:02
szukaj na oto moto albo na gatce
Ja 17:31:07
gratce
2578394 17:31:19
kolego dostaniesz kase od razu a tablice ja ci gwarantuje ze dotra do ciebie..
Ja 17:31:22
mnie twoja oferta nie interesuje, za bardzo mi smierdzi przekretem
Ja 17:31:32
dzieki za zainteresowanie, narazie
2578394 17:31:33
ok jak chgcesz..
2578394 17:31:43
ale nie wiem w czym masz problem..
2578394 17:31:57
sprzedajesz auto i wszystko//
2578394 17:32:21
masz umowe kupn ai idziesz z tym do wydzialu komunikacji no i o co chodzi?
2578394 17:32:41
sprzedales facet pojechal i po sprawie...
2578394 17:32:45
PASUJE???
Ja 17:33:44
musze sie zorientowac jak to wyglada jezeli sprzedaje auto za granice
Ja 17:33:49
odezwe sie
2578394 17:34:00
CZEKAM



Temat: Własny import z Niemiec
Niedawno ( lipiec 2008 ) kupiłem Drag Stara w Niemczech. Zanim to zrobiłem najpierw musiałem zdobyć trochę informacji - niezbędnych, aby sprawnie i bez kłopotów zrealizować zakup. Szukałem informacji w internecie i zajęło mi to sporo czasu, dlatego chętnie się w tym miejscu nimi podzielę - może komuś się przyda. Motocykle w Niemczech można kupić taniej niż np. na Allegro o jakieś 2-3 tys zł. Ta różnica to zarobek "importerów". Ja kupiłem za pośrednictwem e-baya. Po wygraniu aukcji konieczny był kontakt e-mail w obcym języku. Poradziłem sobie korespondując po angielsku ( młodzi Niemcy raczej powszechnie znają ten język). Poza ustaleniem godziny, daty i miejsca dokonania transakcji uprzedziłem o niezbędnych dokumentach, które będą mi potrzebne do zarejestrowania motocykla w Polsce:
1. Dowód rejetracyjny "Fahrzeugschein" z pieczęcią, datą i informacją o wymeldowaniu motocykla,
2. Karta pojazdu "Fahrzeugbrief" z pieczęcią, datą i informacją o wymeldowaniu motocykla,
3. Umowa kupna - sprzedaży, dwujęzyczna niemiecko-polska "Kaufvertrag" ( łatwa do znalezienia na google )
4. Badanie techniczne TUV ( w Polsce jeszcze nie honorowane, co jest sprzeczne z prawem UE - ponoć sprawa jest już w Strasburgu) .
Po potwierdzeniu, że kolega Niemiec ma już potrzebne dokumenty wynająłem lawetę do przewozu motocykli ( 40 zł za dobę) i w drogę...
Pomijam kwestie oględzin motocykla i ewentualnego ryzyka, że motor nie spełni naszych oczekiwań.... W moim przypadku nie było rozczarowania :-). Rocznik 1999 i tylko 6300 km przebiegu, jedyny właściciel.
Mocowanie motocykla pasami i powrót do Polski. Jechałem prawie 1000 km w jedną stronę, ale jakość dróg w Niemczech pozwala sprawnie i w sposób niemęczący pokonać taki dystans bez noclegu - wyjechałem o 5 rano, a wróciłem ok. 2 w nocy.
W kraju zaczynamy od tłumaczeń "Fahrzeugschein" oraz "Fahrzeugbrief" , ja dodatkowo poprosiłem o potwierdzenie tłumacza przysięgłego również na umowie kupna "Kaufvertrag" - tak na wszelki wypadek. Za całość zapłaciłem 100 zł i czekałem jeden dzień. Następnie tzw. pierwsze badanie techniczne za 116 zł w stacji diagnostycznej, mały "stresik", bo laweta oddana a trzeba do stacji jakoś się dokulać...bez tablic, OC. Zawsze można doprowadzić :-) . Robimy kserokopie oryginałów i tłumaczeń, badania technicznego ( dwa dokumenty) i z tym zasuwamy do Urzędu Skarbowego, gdzie na miejscu wypełniamy druk VAT-24, płacimy 160 zł i po mniej więcej tygodniu dostajemy zaświadczenie VAT-25. Wówczas z kompletem dokumentów udajemy się do Wydziału Komunikacji, opłacamy 188 zł i od ręki dostajemy tablice i tzw. "mięki dowód". Jeszcze tylko ubezpieczenie OC i w trasę :-). Po 3 tygodniach wymiana na "twardy dowód" i ......... to już wszystko. Powodzenia !!



Temat: Kupiłem trefny sprzęt... Będę występował o zwrot kasy...
cześc wszystkim.pisze bo nie pozwole by jakiś osobnik nazywał mnie oszustem czy tp.to ja sprzedałem B.J vfr 800 i chciał bym żebyście wysłuchali drugiej strony.motocykl pierwszy raz był ogladany przez niego jeszcze w starym roku na wstępie powiedział że jest po oględzinach czterech innych vfr ek które były szrotami.motocykl był ogladany dwie godziny ,oczywiście jazda próbna,na życzenie b.Jściągnięcie lewej owiewki,.nie było żadnej gadki o bezwypadkowym motocyklu jako dowód dołanczam link vfr ki której sprzedałem B.Jhttp://moto.allegro.pl/item287575796_honda_vfr_800_2000r_.htmlto co on pisze to poprostu kłamstwo.co do ściągnięcia owiewki nie miał żadnych zastrzeżeń,co do jazdy miał dwie uwagi,szczelanie w tłumik,i przy 90kmh po puszczeniu kierownicy wpadała ona w wibracjie.szczelanie w tłumik pierwsze co może być nie przepala jakaś świeca albo jakaś nieszczelnośc a co do bicia opona miała nie równy bieżnik i w jednym miejscu na stopce bocznej stała kupe czasu[wymieniłem opone na nową]po oględzinach motocykla,D.J powiedział że jak się zdecyduje to po nowym roku da znać.ok.po pierwszym tygodniu nowego rokuB.J zadzwonił i zaproponował swoją cene za motocykl,opuściłem mu sporo i w połowie pokryłem koszty przygotowania do rejstracji i dożuciłem tylne rączki pasażera których brakowało,jeżeli chodzi o lakierowanie motocykla to jestem pewny na 100% że nie był cały lakierowany[łatwo sprawdzić]motocykl był naprawiany w lipcu albo w sierpniu od tego czasu naprawiłem wiele innych motocykli i nie jestem w stanie zapamiętać wszystkich sklejonych plastików[mój błąd] dodatkowo do motocykla dołączyłem angielską faktóre zakupu w której jest napisane[motocykl uszkodzony kosmetycznie] 16 stycznia moto było zawieżione do bielska ,tam B.J z kolegą trzy godziny oglądali moto[jeżdzili]bo nie mógł się zdecydować czy kupować czy nie,po trzech godzinach oględzin powiedział że bieże ale żeby mu jeszcze coś opuścić.zgodziłem się.B.J przyniusł swoje umowy kupna sprzedaży i sam je wypełnił i świadomie zakreślił pojazd bezwypadkowy [można sprawdzić przez grafologa]po trzech godzinach stania obojętne mi było czy weżmie czy nie.sam wpisał na umowie pojazd bezwypadkowy a pisał w poście że to ja wpisałem[kłamca]B.J zwrócił mi w części koszty paliwa i się rozjechaliśmy.po dwuch tygodniach B.J dzwoni do mnie w sprawie zwrotu moto ponieważ owiewka i lampa była poklejona,dał mi czas do czwartku żebym przyjechał po zwrot motocykla bo inaczej sprawa skończy się w sądzie .dodatkowo motocykl był już zarejstrowany i koszty zwrotu gotówki zwiększyły się o rejstracjie,wymiane świec,olej.itp.chciał żebym odkupił od niego moto.nie zgodziłem się na zwrot motocykla bo nigdy nie mówiłem że motocykl był bezwypadkowy,chociaż był sprowadzony,lekko uszkodzony,nic nie było pogięte,motocykl był jezdny,a pospawane dwa plastiki to jest jakiś dzwon!!!nie polecam nikomu takiego klijęta bo naprawde potrafi zatruć życie.a doB.J "obsmarować w innych mediach"to możesz swoich kolegów z piaskownicy ,za te kłamstwa co napisałeś na forum lepiej dla ciebie żebyśmy się już więcej nie zobaczyli ,bo 23 letni gnojek nie będzie pisał na mnie takich bzdur,,,,,,,,,,,,,,,,,,,pozdro nie życze nikomu takieg klijęta http://moto.allegro.pl/it...800_2000r_.html - to jest to ogłoszenie.



Temat: Rejestracja lodzi w Niemczech (kompletne informacje)
Witam. Pisaliscie kilka razy o rejestracji lodzi w Niemczech, ale nikt nie
wyjasnil sprawy do konca, co niniejszym czynie.
Moje wiadomosci dotycza tylko lodzi prywatnych, zarowno zaglowych jak i
motorowych, uzytkowanych prywatnie przez wlasciciela i jego znajomych, bo o
lodziach komercyjnych, sluzacych do czarteru jak i przewozu osob, mam tylko
blade pojecie. Wiem tylko, ze dla lodzi komercyjnych, wymagane jest
obowiazkowe ubezpieczenie oraz certyfikat flagowy z obowiazkowym
wyposazeniem, iloscia osob itp - podobnie jak w naszym PRS-ie.
Zacznijmy od tego, ze w Niemczech lodzie, zarowno zaglowe jak i motorowe,
ktore plywaja po morzu, nie musza byc rejestrowane. Rejestracja wymagana
jest tylko dla lodzi srodladowych powyzej 5,5 m dlugosci oraz wszystkich
lodzi plywajacych po srodladziu, napedzanych silnikiem mechanicznym o mocy
powyzej 2,21 KW (3 KM).
Obowiazkowego ubezpieczenia lodzi na morze jak i na srodladzie w Niemczech
nie ma, jednak mozna wykupic prywatnie polise ubezpieczeniowa. Przy kupnie
lodzi podatku od wzbogacenia itp. tez sie nie odprowadza. Placi sie tylko
VAT (poki co 16% a od 2007 - 19%) jezeli kupuje sie nowa lodz.
Co do lodzi morskich, to jezeli plywa sie do innych krajow, rejestracja jest
zalecana, ze wzgledu na to, ze w obcym porcie moga zarzadac dokumentow
wlasnosci lodzi.
Dokumentem rejestracyjnym i potwierdzajacym niejako urzedowo wlasnosc lodzi
jest IBS (Internationaler Bootsschein), ktory uznawany jest na calym swiecie
(z wyjatkiem Francji gdzie potrzebny jest certyfikat flagowy). IBS jest
dokumentem opracowanym na podstawie rezolucji Nr. 13 rev. Narodow
Zjednoczonych i zawiera miedzy innymi takie dane jak:
* dane i adres wlasciciela lub wlascicieli lodzi
* nazwe lodzi (o ile jest)
* numer fabryczny lodzi (o ile jest)
* numer na zaglu (o ile jest)
* numer rejestracyjny lodzi, ktory przykleja sie na burcie po obu stronach
lodzi (musi miec odpowiednie wymiary ale tak daleko nie chce sie zaglebiac).
* numer, moc i typ silnika (o ile jest)
* numer i typ radiostacji UKF oraz call-sign lub MMSI jezeli mamy UKF-ke z
DSC (o ile jest w posiadaniu).
* wymiary lodzi, wypornosc i powierzchnie zagli (o ile lodz jest produkcji
stoczniowej i stocznia udostepnila dane lodzi lub lodz zostala wymierzona
przez upowaznionego rzeczoznawce - chodzi tu tylko o klasyfikacje lodzi w
przypadku brania udzialu w regatach)
Jako ciekawostke dodam, ze nie ma maksymalnej ilosci osob ktore moga plywac
na lodzi oraz nie zawarto w nim wyposazenia jachtu, czyli mozna nia plywac
po calym swiecie bez kola, kapokow, pasow, plawy, pirotechniki, tratwy itd
IBS wydawany jest w Niemczech w 3 miejscach i rozni sie wygladem, lecz
zawarte w nim dane sa zawsze takie same:
* DSV (www.dsv.org) - odpowiednik naszego PZZ-tu (przydzielany nr.
rejestracyjny ma na koncu litere S)
* DMYV (www.dmyv.de) - odpowiednik naszego PZMINW (przydzielany nr.
rejestracyjny ma na koncu litere M)
* ADAC (www.adac.de) - odpowiednik naszego automobilklubu (przydzielany
numer rejestracyjny ma na koncu litere A)
IBS jest wazny 2 lata o ile dane zawarte w nim nie ulegly zmianie. Jezeli
ulegly trzeba zlozyc wniosek o nowy. Po uplywie 2 lat trzeba zlozyc wniosek
o przedluzenie go o nastepne 2 lata itd.
Ceny, adresy i druki wnioskow znajduja sie na podanych w/w stronach www.
Wszystkie ceny oscyluja wokol 25,- EURO / 2 lata. Przedluzenie i
wyrejestrowanie jest tansze.
Do rejestracji potrzebny jest wypelniony wniosek, kopia dowodu wlasnosci
lodzi (umowa kupna-sprzedazy lub faktura), kopia dokumentu tozsamosci i
kopia zameldowania w Niemczech (jezeli obywatel niemiecki to tylko nr.
niemieckiego dowodu osobistego). Wszystko zalatwia sie korespondencyjnie i
trwa +- tydzien. Jezeli ktos woli, to mozna tez pofatygowac sie osobiscie i
przedstawic wszystko w oryginalach - bedzie szybciej bo od reki. Jezeli
osobiscie to polecam ADAC, bo maja oddzialy we wszystkich wiekszych miastach
w Niemczech.
Takze, zeby zarejestrowac lodz w Niemczech, trzeba byc zameldowanym w
Niemczech. Miejsce cumowania lodzi moze byc w Polsce lub gdziekolwiek.
Co do trickow to polecam nastepujace:
* zarejestrowac lodz na znajomego, ktory mieszka w Niemczech.
* samemu zameldowac sie w Niemczech u znajomego i zarejestrowac lodz na
siebie.
* wpisac do dowodu 2 lub wiecej wlascicieli z ktorych jeden jest zameldowany
w Niemczech
Sadze zatem, ze temat jest wyczerpany i z przyjemnoscia bede obserwolal
kolejki polskich zeglarzy, domagajacych sie rejestracji lodzi, przed w/w
instytucjami w Niemczech.
W razie czego sluze rada i pomoca w wypelnieniu wniosku.
Z gromkim A-hoj
W.D.Homa

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/



Temat: Umowa kupna jachtu w Niemczech


KAUFVERTRAG UBER EIN GEBRAUCHTES Boot
UMOWA KUPNA ŁODZI UŻYWANEJ

Vekaufer / Sprzedający
Name / Nazwisko: ……………………….………………….……………………………………………….
Strasse / ulica: ……..………………………………………………………………………………………...
Ort / miejscowość: ………………..…………………………………………………………………………
Ausweis / dowód tożsamości: …….…………………………………………………………………………
Ausgegeben von: / wydany przez: ………………………….………………………………......................................

Kaufer / Kupujący
Name / Nazwisko: ………………………………...…………………………………………………………
Strasse / ulica: …………………………………..………………………………………………...................
Ort / miejscowość: ……………………………..……………………………………………………………
Ausweis / dowód tożsamości:………………..………………………………………………………………
Ausgegeben von : / wydany przez: ……………………………………………..……………......................................

Typ / typ: ........................................................................
Modell / model: ......................................................................
Regiestrierungs Nr. / nr rejestracyjny: .....................................
Motor-Nr./ nr silnika: ……………………………………………...
Schiffskorper-Nr. (HUL) / nr kadłuba (HUL): ……………………………………….
Baujahr / rok produkcji: ………………………….
Farbe / kolor: …………………….………………...
Dimensionen/ wymiary:................................
Nummer des Bootscheins / numer dokumentu rejestracyjnego …………………………...

Kaufpreis in bar / cena sprzedaży w gotówce: ...............................................EURO
In Worten / słownie: ………………………………………………………………………………………..

Der Ausfuhrer der Waren, auf die sich diese Handelspapier bezieht, erklart das diese waren, soweit nicht anderes angegeben, praferenzbegunstigte EU Ursprungwaren sind.


Znalazłem parę błędów mniej i bardziej istotnych



Temat: Czrna lista sprzedawców
Witajcie.
W dziale Śląskim pojawił się dzisiaj post : Alucarda pogoń za marzeniami..... w którym to opisana jest wycieczka ze Śląska do Zielonej Góry po motor, po to tylko żeby na miejscu usłyszeć że jest sprzedany !!
Padła propozycja zrobienia czarnej listy sprzedawców, a że padło to i na mnie wcześniej to chętnie się dołącze, miałem nie opisywać swojego przypadku ale po tym co zobaczyłem i przeczytalem dzisiaj doszedłem do wniosku, że trzeba zacząć się ostrzegać na wzajem. No to do rzeczy :

Ja trafiłem do firmy : http://www.bigbikes.pl reklamowałem ją zresztą tutaj jako tych którzy sprowadzają klamory z Luis'a po cenach katalogowych. Sam się przekonalem na własnej skórze, że mija się to z prawdą bo o ile cena w euro zostaje to przelicznuk za Euro podali mi 1 Eur = 4 zł + koszty przesyłki ktorych nie potrafili określić, więc przy zamawianiu tak na prawdę nie było wiadomo ile za coś co kosztuje 10 Euro zapłacę A druga sprawa to kupno a właściwie próba kupna motocykla u nich. Chciałem kupić motocykl który stał na salonie, marka na Y a typ XVS650A, cena na stronie w internecie 17 900, cena na salonie 17 600, zapytałem czy za 17 000 zejdzie, dostalem na salonie od zaspanego sprzedawcy potwierdzenie, że tak. Umówliśmy się na drugi dzień na sprawdzenie go, na to że przygotuje go do sprawdzenia.
Wizyta w salonie o umówionej porze, stawiamy się punktualnie a tam nic nie przygotowane, wystawilismy motor na zewnątrz a on nie pali........ gorączkowa bieganina za drugim akumulatorem w końcu odpalił.
OK decyzja z mojej strony na tak, po kilku jeszcze telefonach umówiliśmy się na cena 17 000 tyś, że zaliczka ma być 1 000 zł i do kiedy ma być wpłacona reszta kasy. W dniu wpłaty zaliczki dzwonię żeby przygotował umowę wpłaty zaliczki i że będe o określonej godzinie, dostaje znowu powtierdzenie od tego samego niemrawego sprzedawcy, że wszystko jest przygotowane. Zrywka z pracy jadę wpłacić zaliczkę i nagle dzwoni telefon, że ............. moto sprzedane Szlag mnie chciał trafić, padlo kilka ciepłych słów do słuchawki i tekst że opiszę ich firmę na forum motocyklowym Myślę sobie szlag z nimi, jak nie to to będzie coś innego. Za 5 minut dzwoni do mnie szef z wyzwiskami i groźbami pod moim adresem, słyszę że chce się spotkać ze mną wieczorem i on mi pokaże ....
(Facecik chyba nie wiedział co mówi, bo po opowiedzeniu calego epizodu w mojej firmie było wielu chętnych którzy chcieli złożyć mu wizytę dzienną na której by niezbyt dobrze wyszli)
Malo tego, sprzedaż komu innemu to było kłamstwo bo ten motor stał dalej na tym niby salonie i był dalej ogłoszony na ich stronie internetowej.
A teraz ciekawostka od zaprzyjaźnionych ludzi z banku ......... bank dostaje od nich np dwa wnioski kredytowe na jeden motocykl a dwóch różnych nabywców, jak w banku zapytali o co chodzi to dostali odpowiedź, że przecież nie wiadomo ktory z nich kupi tylko zastanawia mnie co by było jak by obaj dostali kredyt i obaj stawili się po odbiór motocykla !!
No coż, widać że mamy w kraju sprzedawców i część ludzi którzy próbują sprzedawać ale ze wskazaniem na naciągaczy i oszustów bo nabite kilometry i stracony czas to już wyciagniete od nas pieniądze !!
Pozdrawiam



Temat: Umowa kupna jachtu w Niemczech
KAUVERTRAG FUR EIN GEBRAUCHTES BOOTEN
UMOWA KUPNA ŁODZI UŻYWANEJ

Vekaufer / Sprzedający
Name / Nazwisko: ……………………….………………….……………………………………………….
Strasse / ulica: ……..………………………………………………………………………………………...
Ort / miejscowość: ………………..…………………………………………………………………………
Ausweis / dowód tożsamości: …….…………………………………………………………………………
Verleger / wydany przez: ………………………….………………………………......................................

Kaufer / Kupujący
Name / Nazwisko: ………………………………...…………………………………………………………
Strasse / ulica: …………………………………..………………………………………………...................
Ort / miejscowość: ……………………………..……………………………………………………………
Ausweis / dowód tożsamości:………………..………………………………………………………………
Verleger / wydany przez: ……………………………………………..……………......................................

Typ / typ: ........................................................................
Modell / model: ......................................................................
Nr registreierungs / nr rejestracyjny: .....................................
Nr motor / nr silnika: ……………………………………………...
Nr Schiffskörper (HUL) / nr kadłuba (HUL): ……………………………………….
Bau Jahr / rok produkcji: ………………………….
Farbe / kolor: …………………….………………...
Dimensionen/ wymiary:................................
Schiff-Brief Nr / numer dokumentu rejestracyjnego …………………………...

Kaufpreis in bar / cena sprzedaży w gotówce: ...............................................EURO
In Worten / słownie: ………………………………………………………………………………………..

Der Ausfuhrer der Waren, auf die sich diese handelspapier bezieht, erklart das diese waren, soweit nicht anderes angegeben, praferenzbegunstige EU Ursprungwaren sind./ Wywożący towary, których dotyczy niniejszy dokument handlowy, oświadcza, że są to towary, o ile nie podano inaczej, uprzywilejowane, pochodzące z Unii Europejskiej.

Ort, Datum / miejscowość, data: .....................................................................................................................

…………………………………… ..……………………………………
Verkaufer / Sprzedający Kaufer / Kupujący

=====================
To powinno wystarczyć




Strona 2 z 3 • Znaleźliśmy 152 rezultatów • 1, 2, 3